استانها » البرز
کد خبر : 396694
شنبه - 3 شهریور 1397 - 16:55
سرپرست دفتر امور جنگل‌ها و آبخیزداری کشور مطرح کرد

لزوم به‌روزرسانی علم و استفاده از ظرفیت‌های کشور برای حفظ منابع طبیعی

سرپرست دفتر امور جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مأموریت مهم داده‌شده به شورای سازمان جنگل‌ها، همگام شدن با علم روز دنیا و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور برای حفظ منابع طبیعی خدادادی است.

لزوم به‌روزرسانی علم و استفاده از ظرفیت‌های کشور برای حفظ منابع طبیعی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس در کرج، کامران پور مقدم پیش از ظهر امروز در کارگاه بین‌المللی اطفا حریق در مرکز آموزشی جوانشیر کرج گفت: عمده مشکل اطفاء حریق، عدم دسترسی به مکان‌های مختلف و صعب‌العبور در جنگل‌ها است.که معمولأ انتقال نیرو به این مکان‌ها همیشه با مشکل است و افراد دچار آسیب و صدمات جسمی شدید شده و گاهی حتی ادامه فعالیت در برخی از حوادث طاقت‌فرسا و غیرممکن می‌شود.

 وی بابیان اینکه در نظر داریم کارگاهی باهدف ارتقاء آگاهی عمومی درزمینهٔ نگهداری و حفظ محیط‌زیست برگزار کنیم اظهار کرد: کارگاه دیگری نیز باهدف تشریح مباحث تغییر اقلیمی، تهیه نقشه جهت پیش‌آگاهی و شناسایی مناطق بحرانی برنامه‌ریزی‌شده و به‌زودی برپا خواهد شد.

سرپرست دفتر امور جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: نقشه و اطلاعات لازم موجود است و نیازمند داده‌های بروز هستیم تا آگاهی بخشی با سرعت و کیفیت بیشتری انجام شود.

سرپرست دفتر امور جنگل‌ها و آبخیزداری کشور افزود: بحث مدیریت بحران، استفاده از دانش و همچنین نقش جوامع محلی در اطفاء حریق جایگاه ویژه‌ای دارد که باید بسیار موردتوجه قرار گیرد.

پور مقدم خاطرنشان کرد: چه‌بسا در بسیاری از حوادث داشتن موارد مذکور موجب آسیب دیدن کمتر طبیعت و منابع طبیعی کشور می‌شد.

وی در پایان گفت: مأموریت مهم داده‌شده به شورای سازمان جنگل‌ها، همگام شدن با علم روز دنیا و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور است وقطعأ افزایش دانش کارشناسان، ما را برای داشتن محیط زیستی بهتر و حفظ منابع طبیعی خدادادی، یاری خواهد کرد.

انتهای پیام/