اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » تولیدی » شهرداری اصفهان
کد خبر : 891132
دوشنبه - 4 آذر 1398 - 12:15

لایحه دو فوریتی اختصاص ۱۶ میلیارد تومان به منظور بازسازی خسارات، تصویب شد

شهردار اصفهان گفت: تلاش می‌کنیم همه ایستگاه‌های آسیب دیده متروی اصفهان در حوادث اخیر تا پایان هفته مجدداً فعال شود.

لایحه دو فوریتی اختصاص ۱۶ میلیارد تومان به منظور بازسازی خسارات، تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، شهردار اصفهان گفت: تلاش می‌کنیم همه ایستگاه‌های آسیب دیده متروی اصفهان در حوادث اخیر تا پایان هفته مجدداً فعال شود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در یکصد و سومین جلسه علنی شورای شهر اصفهان اظهار کرد: حوادث اخیر در شهر اصفهان مانند حادثه‌ای غیرمترقبه بود که ناگهان شهرداری را غافلگیر کرد چراکه تکلیف شهرداری خدمات رسانی به شهروندان است و وظیفه پیش بینی این حوادث و نقش امنیتی را بر عهده ندارد.

نوروزی از آسیب دیدگی ۴۰۰ تقاطع و نابودی ۹۰ چراغ راهنمایی و رانندگی گفت و افزود: ۸۰ درصد از خسارات وارده به این بخش حل شده است. به دوربین‌های ثبت تخلفات هم آسیب وارد شده و با توجه به اینکه این تجهیزات از خارج کشور وارد می‌شود، شاید امکان جایگزینی آنها به زودی میسر نباشد اما تلاش ما برای تعمیر چراغ‌های راهنمایی ادامه دارد.

وی از فعالیت مجدد همه ایستگاه‌های متروی اصفهان تا پنجشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر همه ایستگاه‌های آسیب دیده در حد توان در حال تعمیر است که به طور مثال پله‌های برقی ایستگاه کاوه در حال بازسازی است.

همچنین در ادامه این جلسه، برای تعمیر و بازسازی اموال خسارت دیده شهرداری در جریان حوادث اخیر لایحه دو فوریتی شهرداری اصفهان برای برداشت از محل حساب اختصاصی ۱۰ درصد عوارض زیربنا مبلغ ۵۰ میلیارد ریال، از حساب اختصاصی عوارض مترو مبلغ ۳۰ میلیارد ریال و حساب اختصاصی تأمین پارکینگ مبلغ ۸۰ میلیارد ریال با دوره استرداد یک ساله به صحن علنی آمد که از سوی اکثریت اعضای شورای شهر اصفهان به تصویب رسید.

در توضیح این لایحه مرتضی طهرانی، معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه درخواست شهرداری اصفهان طی این لایحه دو فوریتی، شامل ۱۶ میلیارد تومان می‌شود، تصریح کرد: این مبلغ برای احیاء بخش‌های آسیب دیده ناچیز است و اگر بخواهیم به نوسازی مترو که حدود ۲۰ میلیارد تومان خسارت دیده است و اتوبوس‌ها که در میان مدت و بلندمدت جبران خسارت می‌شوند، بپردازیم به اعتبارات بیشتری نیاز است.