به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، سید محمد صاحبکار خراسانی، رئیس مرکز شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از لابراتوار کشت بافت حسامی گفت: این لابراتوار ظرفیت ثبت در حوزه شرکت های دانش بنیان را دارد و به صورت قطعی پس از ثبت شرکت مورد حمایت دولت قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان اظهار کرد: لابراتوار کشت بافت حسامی در قالب شخصیت حقیقی و در سطح عالی فعالیت می کند اما لازم است این مرکز به عنوان یک شرکت دانش بنیان ثبت شود.

شهریار حسامی، مدیر مرکز لابراتوار کشت بافت حسامی در ادامه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: این مجموعه از سال ۱۳۷۴ فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز در سراسر کشور اقداماتش را گسترانده است.

مدیر مرکز لابراتوار کشت بافت حسامی در رابطه با نحوه کشت گردو گفت: این مرکز گردوی ایرانی را به صورت کشت زا تولید کرده است و بالاترین رده را در جهان دارد.

وی تصریح کرد: با تولید گردوی خودکشت زا با مهارت کاشت بذری فاصله زیادی گرفته ایم و در حال حاضر صاحب تکنولوژی هستم؛ سعی ما بر انتقال این علم و تکنولوژی به سراسر کشور است.

حسامی بیان کرد: کشت گردو به صورت بذری در یک هکتار زمین، یک و نیم تن محصول را به همراه دارد در حالیکه با استفاده از این تکنولوژی می توان بیش از پنج تن گردو برداشت کرد.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/۳