اتاق بازرگانی اصفهان » استانها » اصفهان » پروانه شریفی » تولیدی » خبر دریافتی
کد خبر : 532977
دوشنبه - 28 آبان 1397 - 11:57
رييس كميسيون آموزش اتاق بازرگاني اصفهان خبر داد:

کشانی: مرکز توسعه نیروی انسانی اتاق بازرگانی اصفهان(متسا)در ششمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه افتتاح می گردد

رییس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ششمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه با رویکرد صادرات و ثروت آفرینی سی آبان و یکم آذر در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.

کشانی: مرکز توسعه نیروی انسانی اتاق بازرگانی اصفهان(متسا)در ششمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه افتتاح می گردد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، امیرکشانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت:این همایش به همت اتاق بازرگانی و با همکاری موسسه آموزشی اتاق بازرگانی ایران،دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان اصفهان برگزار می شود.
وی با اشاره به فراخوان مقالات علمی برای این همایش گفت: ۵۴ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال و در مرحله اول ١٧ مقاله پذیرفته و ٢ مقاله به عنوان برتر و ٢ مقاله به عنوان برگزیده از سوی هیات داوران انتخاب و در دو روز همایش ارایه خواهند شد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان  تصریح کرد :در این همایش تلاش می شود مدل ارتباطی اثرگذار بین واحدهای صنعتی و دانشگاه ها تعریف و با برگزاری پانل های تخصصی تجربه های اساتید دانشگاه و صنعتگران مورد بررسی قرار گیرد .
وی در بخش دیگری از سخنان خود  از رونمایی از سامانه جامع ارتباط صنعت و دانشگاه (صد)خبر داد و گفت:در این سامانه واحدهای صنعتی مسایل و چالش های خود را به اطلاع دانشگاه ها و محققان  رسانده و زمینه انتخاب محقق و پژوهشگر  از سوی دانشگاه ها به صورت نرم افزاری فراهم می شود.
کشانی همچنین از افتتاح مرکز توسعه سرمایه انسانی اتاق بازرگانی (متسا) در حاشیه برگزاری این همایش خبر داد و گفت:هدف از راه اندازی این مرکز آموزش  نیروی مورد نیاز واحدهای صنعتی و تجاری استان اصفهان است .
وی افزود:این مرکز با همکاری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از میان دانش آموختگان نیروی متخصص و توانمند را به واحدهای تولیدی معرفی کند.
رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد:واحدهای صنعتی در جذب نیروی انسانی متخصص با چالش روبرو هستند و دانش آموختگان دانشگاه ها برای فعالیت در این واحدها نیاز به گذراندن دوره های عملی دارند.
وی یکی دیگر از فعالیت محوری همایش تعامل صنعت و دانشگاه را حمایت از پایان نامه های دانشجویی توسط واحدهای صنعتی اعلام کرد و گفت:با وجودی که در تولید مقالات ISI رتبه ١۵ دنیا را داریم در تجاری سازی این علم رتبه  ١١٠  را به خود اختصاص دادیم .
وی اظهار داشت:بیش از ١۵ هزار پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های استان اصفهان است که سهم چندانی در حل مسایل استان نداشته و رویکرد اتاق بازرگانی اصفهان ایجاد بستر برای حمایت واحدهای صنعتی از پایان نامه های است که مساله واحدهای تولیدی را حل کند .
محمد عسگری دبیراجرایی این جشنواره در این نشست با اشاره به برگزاری ۶ پانل ویژه گردشگری ،نساجی،فولاد،معدن،سرمایه گذاری خارجی، کشاورزی در این همایش گفت:در هر پانل دو عضو علمی دانشگاه ،دو صنعتگر و یک نماینده دولت و دبیر پانل حضور دارند.
وی از تهیه و توزیع  ویژه نامه ١٠٠ صفحه همایش خبر داد و گفت:در این ویژه نامه ١٣سوال مشترک  از نخبگان در موضوع  تعامل صنعت و دانشگاه ، مقالات منتخب و برگزیده  و یادداشت ها و گزارش های مرتبط با تعامل صنعت و دانشگاه  منتشر می شود.
گفتنی است ششمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه چهارشنبه ٣٠ آبان ساعت ٩ صبح در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان آغاز به کار می کند.