استانها » اصفهان » تولیدی » خبر دریافتی » زهرا نصیری
کد خبر : 605331
چهارشنبه - 19 دی 1397 - 11:54
در ديدار رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان با شهردار اصفهان مطرح شد؛

کاهش مشکلات شهروندان در حوزه ساخت و ساز، نتیجه تعامل شهرداری و نظام مهندسی

 شهردار اصفهان در دیدار با رییس و اعضای هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان اظهار کرد: نهادهایی مانند نظام مهندسی ساختمان، نهادهایی ریشه دار هستند که در دنیا به رشد و تکامل رسیده اند.

کاهش مشکلات شهروندان در حوزه ساخت و ساز، نتیجه تعامل شهرداری و نظام مهندسی

به گزارش پایگاه خبری ربیع،   شهردار اصفهان در دیدار با رییس و اعضای هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان اظهار کرد: نهادهایی مانند نظام مهندسی ساختمان، نهادهایی ریشه دار هستند که در دنیا به رشد و تکامل رسیده اند.

قدرت الله نوروزی،با اشاره به اینکه تعامل میان شهرداری و نظام مهندسی ساختمان می تواند کمکی برای بهبود کیفیت زندگی در شهر باشد افزود:از شاخصه های شهر زیست پذیر که از دغدغه های مهم ما است، این است که شهر از لحاظ نظام مهندسی به درستی تکمیل شده، بیشترین بهره وری را داشته و از لحاظ زیرساخت های شهری با کمترین خطر مواجه باشد.

وی تاکید کرد: محور کار ما در شهرداری حقوق شهروندی است که بخش بسیار زیادی از آن را می توان در نظام مهندسی ساختمان جستجو کرد. کیفیت،‌ نظم، دارا بودن زیرساخت ها از شرایط اولیه و از مصادیق حقوق شهروندی در سازمان نظام مهندسی است.

فرونشست زمین استان اصفهان را تهدید می کند

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان نیز در این دیدار اظهار کرد: لازم است مراودات نظام مهندسی با شهرداری مراودات مناسبی باشد زیرا هر میزان شهرداری و سازمان در کنار یکدیگر قرار داشته باشند کار مردم تسهیل و از رفت و آمدهای غیرضروری مردم جلوگیری می شود.

غلامحسین عسکری تصریح کرد: قرار است همایشی در خصوص انرژی و ساختمان پایدار و نمایشگاهی با موضوع بهره وری آب و انرژی در صنعت و حمل و نقل طی روزهای آینده برگزار شود که می طلبد در این موارد شهرداری به عنوان رکن اصلی خدمات، همکاری سازنده ای با نظام مهندسی داشته باشد.

وی با بیان اینکه پدیده ای مانند فرونشست زمین، استان اصفهان را تهدید می کند، افزود: لازم است در موضوع بهره وری انرژی و آب کارهای عملی و اساسی انجام دهیم.