استانها » البرز
کد خبر : 868497
چهارشنبه - 8 آبان 1398 - 17:07

قیمت نان در البرز مصوب شد/افزایش قیمت پیش از ابلاغ نرخ مصوب تخلف است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز از تصویب قیمت جدید نان در کارگروه آرد و نان البرز خبر داد و گفت: هرگونه افزایش قیمت پیش از ابلاغ قیمت جدید تخلف است.

قیمت نان در البرز مصوب شد/افزایش قیمت پیش از ابلاغ نرخ مصوب تخلف است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، جهانگیر شاهمرادی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز ظهر امروز در پنجمین کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان که با حضور اعضای کارگروه، اتحادیه نانوایان و اتاق اصناف در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: پس از برگزاری چندین جلسه کارشناسی، قیمت نان سنگک، بربری، لواش و تافتون به تصویب اعضای کارگروه رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در خصوص قیمت نان های دولتی افزود: با تصویب اعضای کارگروه آرد و نان استان قیمت نان سنگک با وزن ۵۶۰ گرم، ۱۱۰۰ تومان، نان بربری با وزن ۵۷۰ گرم، ۱۰۰۰ تومان، نان لواش با وزن ۱۶۰ گرم، ۳۰۰ تومان و نان تافتون با ۲۳۰ گرم، ۵۰۰ تومان مصوب شد.

وی قیمت نان واحدهای آزادپز را نیز اعلام کرد و ادامه داد: نان سنگک با وزن ۶۵۰ گرم، ۱۶۰۰ تومان، نان بربری با وزن ۶۲۰ گرم، ۱۴۰۰ تومان، نان لواش با وزن ۱۷۵ گرم، ۳۵۰ تومان و نان تافتون با ۳۰۰ گرم، ۸۰۰ تومان به تصویب رسید که طی چند روز آینده به صورت رسمی به واحدهای نانوایی ابلاغ می شود.

شاهمرادی با تأکید بر اینکه افزایش قیمت نان به تبعیت از کارگروه تنظیم بازار کشور بوده است، یادآور شد: علیرغم بالا رفتن وزن چانه، قیمت نان در البرز نسبت به تهران ارزان تر است. قیمت نان در کشور از اواخر سال ۹۳ تاکنون ثابت مانده اما مؤلفه های مرتبط با آن از جمله سوخت، هزینه برق و … تغییر نکرده بود که با این اقدام می توان قیمت ها را به سوی قیمت واقعی سوق داد.

تعیین قیمت نان در شهرستان های استان بر عهده فرمانداران است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با اشاره به اینکه قیمت های مصوب شده در این کارگروه مربوط به کرج به عنوان مرکز استان است، خاطرنشان کرد: بر مبنای قیمت های تعیین شده در این کارگروه هر یک از فرمانداران شهرستان های استان موظف هستند نرخ نان را در کارگروه شهرستان خود تعیین و تصویب کنند.

نصب قیمت های جدید در سر درب واحدهای نانوایی الزامی است

شاهمرادی بیان کرد: به منظور رعایت حقوق مردم نصب قیمت های جدید در سردرب واحدهای نانوایی الزامی است و عدم نصب تابلو به عنوان تخلف منظور شده و با آن برخورد قانونی صورت می گیرد. تا پیش از ابلاغ قیمت مصوب هرگونه افزایش قیمت از سوی واحدهای نانوایی تخلف محسوب می شود. در این راستا تعزیزات حکومتی و واحدهای بازرسی با هرگونه تخلفی اعم از عدم رعایت ساعت کاری، افزایش کیفیت و وزن چانه مصوب، افزودنی های غیرمجاز و افزایش خودسرانه قیمت ها برخورد خواهند کرد.

گفتنی است در حال حاضر در مجموع دو هزار و ۲۳۵ واحد نانوایی در سطح استان البرز فعال هستند که از این تعداد یک هزار و ۸۰۸ واحد دولتی و ۴۲۷ واحد به صورت آزادپز فعالیت می کنند.

انتهای پیام/س