نشست هم اندیشی مدیریت هوشمند آب؛ در دانشگاه علمی و کاربردی اصفهان برگزار شد؛

قیصری: اگر مدیریت مصرف آب نباشد انتقال و شیرین‌سازی آن بیهوده است

نشست هم اندیشی مدیریت هوشمند آب در دانشگاه جامع علمی- کابردی با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان، شرکت دانش بنیان هیدراب اندیش و حمایت و همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با حضور اسایتد دانشگاه و مراکز تحقیقاتی، مدیران و کارشناسان حوزه آب در سالن اجتماعات دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اصفهان برگزار شد.

قیصری: اگر مدیریت مصرف آب نباشد انتقال و شیرین‌سازی آن بیهوده است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، نشست هم اندیشی مدیریت هوشمند آب در دانشگاه جامع علمی- کابردی با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان، شرکت دانش بنیان هیدراب اندیش و حمایت و همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با حضور اسایتد دانشگاه و مراکز تحقیقاتی، مدیران و کارشناسان حوزه آب در سالن اجتماعات دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اصفهان برگزار شد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان اصفهان در آئین برگزاری این همایش با اشاره به اینکه دانشگاه علمی و کاربردی استان اصفهان وظیفه اموزش های مهار تی را برعهده دارد و این دانشگاه مولد انقلاب اسلامی است گفت: وظایف واحد های استانی دانشگاه های علمی و کاربردی شناسایی نیازها، امکانات و مزیت های بومی استان و بهره گیری ازاین مزیت ها برای توسعه آموزش های علمی و کاربردی است همچنین گسترش آموزش های علمی و کابردی به منظور توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و افزایش ظرفیت کارآفرینی و تعامل سازنده در جهت رفع نیازهای آموزش های مهارتی با بخش دولتی و خصوصی است.

مهدی قیصری، با اشاره به هدف تاسیس دانشگاه علمی و کاربردی افزود:ارتقاء و انتقال دانش کار،ایجاد مهارت ها ، افزایش بهره وری، بروز رسانی و ارتقای دانش دانشجو مهارتی ، رشد استعداد های بارز و به فعلیت رساندن استعدادهای نهفته برای تصدی مشاغل و ایجاد مشاغل جدید از وظایف دانشگاه در کشور است.

وی در ادامه این کارگاه آموزشی به مسئله مدیریت هوشمند آب اشاره کرد و بیان داشت: راه‌های متفاوت و زیادی برای مدیریت بحران در شرایط کم آبی وجود دارد که یکی از آنها انتقال آب بین حوضه ای است و این اقدام سبب افزایش تقاضا ای آب می شود.

سرپرست دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان اصفهان ادامه داد:اگر مدیریت مصرف آب نباشد، انتقال آب بین حوضه‌ای و استفاده از آب‌های نامتعارف بیهوده است.

  وی تصریح کرد: در زمینه بحران آب سازمان جهاد کشاورزی دغدغه دارد اما باید برای حل و فصل این مشکل برنامه ریزی مناسب داشت.

وی افزود: شیرین‌ سازی آب و استفاده از آب‌های نامتعارف راهکار دوم مدیریت بحران در شرایط کم آبی است و سرمایه گذاری نیاز دارد باید توجه داشت که اگر مصرف را مدیریت نکنیم سرمایه گذاری‌ها نیز هدر رفته است.

قیصری تاکید کرد: نکته مهم این است که در مدیریت آب و افزایش بهره وری، اگر مدیریت مصرف نباشد انتقال آب و شیرین سازی آن موثر نخواهد بود.