فرهنگ عمومی » فرهنگ و هنر
کد خبر : 534076
دوشنبه - 28 آبان 1397 - 22:23

قوه‌ی مقننه به حوزه اسباب بازی می‌تواند وارد شود

نماینده‌ی تهران،ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در بازدید از چهارمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی درباره نقش مجلس برای حمایت از تولیدکنندگان ایرانی و اختصاص بودجه‌ی مناسب گفت: در بحث اختصاص بودجه‌ به این صنعت، موضوع باید در بحث‌های بودجه‌ی سالیانه مطرح شود و دستگاه‌های مرتبط با حوزه‌ی اسباب‌بازی به این موضوع ورود پیدا کنند و از طریق کمیسیون‌های مربوطه خواستار چنین نکته‌ای شوند.

قوه‌ی مقننه به حوزه اسباب بازی می‌تواند وارد شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پروانه سلحشوری که به همراه فاطمه ذوالقدر – نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس- از چهارمین جشنواره اسباب بازی بازدید کرد، درباره‌ی نقش مجلس در ارتقای صنعت اسباب‌بازی توضیح داد: مجلس به بازخوردهای تولیدکنندگان یا مصرف‌کنندگان اسباب‌بازی نیاز دارد. بنابراین اگر صنعت اسباب‌بازی احتیاج یا نیاز قانونی داشته باشد، مجلس می‌تواند این نیاز را برطرف و به صنعت اسباب‌بازی کمک کند.

او ادامه داد: در بازدید از نمایشگاه متوجه شدم اسباب‌بازی در عین حال که کاملا یک کالای فرهنگی است اما جزو کالای فرهنگی به حساب نمی‌آید. این حوزه، بخشی است که مجلس می‌تواند کمک کند. برای همین اگر نیاز باشد، قوه‌ی مقننه می‌تواند به این حوزه وارد شود.

این نماینده مجلس  با تاکید به اینکه بسیاری از کالاهایی که داریم فرهنگی هستند اما بخشی از اقتصاد را نیز پوشش می‌دهند که به آن اقتصاد فرهنگ می‌گویند، گفت: تولید اسباب‌بازی جزو این موارد قرار می‌گیرد. وقتی که کسی فیلمی تولید می‌کند از ساخت آن فیلم سودی می‌برد و بازار کار خودش را دارد اما آن فیلم یک کالای فرهنگی محسوب می‌شود. برای اسباب‌بازی نیز باید همین مساله مدنظر باشد.

سلحشوری اضافه کرد: نکته‌ای که وجود دارد توجه به استقبال خانواده‌ها و جذب آن‌ها به سوی کالای ایرانی است. باید بتوانیم رقابتی با کالاهای خارجی نیز داشته باشیم؛ چراکه اصل بر کیفیت است و در بسیاری از مواقع مردم حاضر هستند کالایی را گران‌تر تهیه کنند اما آن کالا کیفیت داشته باشد.

او یادآور شد: البته در صنعت اسباب‌بازی، چینی‌ها کل این بازار را مانند بازارهای دیگر در اختیار گرفته‌اند و در این‌جا نیز تسلط و سیطره ویژه‌ای دارند. اما برای این‌که بتوانیم روی پای خودمان بایستیم پیش فرض اولیه‌، این است که بتوانیم مواد اولیه را نیز خودمان تهیه کنیم.

چهارمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی تا جمعه دوم آذر از ساعت ۹ تا ۱۹ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا است.

انتهای پیام/