استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 807710
شنبه - 2 شهریور 1398 - 15:05

قم پیشگام در مطالعات بازنگری طرح جامع حمل‌ونقل شهری

سرپرست گروه برنامه‌ریزی و مهندسی ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: قم پنجمین شهری است که مطالعات بازنگری طرح جامع حمل‌ونقل شهری را آغاز کرده است.

قم پیشگام در مطالعات بازنگری طرح جامع حمل‌ونقل شهری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، با بیان اهمیت مطالعات بازنگری جامع حمل‌ونقل شهری، اظهار داشت: بر اساس دستور وزارت کشور طرح جامع حمل‌ونقل شهری باید هر ۵ سال یک‌بار  به هنگام‌سازی و هر ۱۵ سال یک‌بار بازنگری شود.

سرپرست گروه برنامه‌ریزی و مهندسی ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم آغاز انجام مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل شهری را در سال ۱۳۸۲ اعلام کرد و افزود: قم پنجمین شهری است که مطالعات بازنگری طرح جامع حمل‌ونقل شهری را باهدف تدوین چشم‌انداز حمل‌ونقل شهری و تدوین راهبردهای دستیابی به این چشم‌انداز آغاز کرده است.

خسروی دیگر اهداف موردتوجه در این بازنگری را بیان کرد و افزود: ایجاد پایگاه داده‌های عرضه و تقاضای حمل‌ونقل و مدل ترافیکی شهر در نرم‌افزار از دیگر اهداف مشخص‌شده در این بازنگری بوده است.

وی اجرای پروژه‌های ترافیکی در سطح شهر را نیازمند اطلاعات دقیق و به‌روز و در نظر گرفتن آینده ترافیکی شهر دانست و تصریح کرد: برای اتخاذ تصمیمات درست در حوزه حمل‌ونقل نیازمند داشتن اطلاعاتی در برآورد سفرهای آینده و بازنگری توسعه سامانه حمل‌ونقل انبوه هستیم.

سرپرست گروه برنامه‌ریزی و مهندسی ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: بازنگری شبکه اتوبوسرانی و تاکسیرانی و بازنگری شبکه معابر نسبت به وضع موجود و همچنین ارزیابی اقتصادی طرح‌ها و برنامه‌های اقدامات اجرایی شامل زمان‌بندی آغاز مطالعات و طرح‌های پیشنهادی از دیگر موضوعات موردتوجه در این بازنگری بوده است.

خسروی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای بازنگری طرح جامع حمل‌ونقل شهری را ارائه راهکارهای دقیق در رفع مشکلات ترافیکی دانست و تصریح کرد: رفع مشکلات موجود و آینده ترافیکی شهر با ارائه راهکارهای دقیق یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این بازنگری است.