استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم
کد خبر : 247260
پنجشنبه - 17 اسفند 1396 - 15:32
خبرنگار: محمد توکلی

قم دارای بیش از ۲۱ میلیون متر مربع فضای سبز است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به سرانه فضای سبز شهر قم، عنوان داشت: متراژ کلیه فضای سبز شهری در اختیار شهرداری قم بیش از ۲۱ میلیون متر مربع است که از این مقدار هزار و ۶۵۶ هکتار جنگلی، کمربند سبز و قطعات اطراف شهر و حدود ۶۰۰ هکتار فضای سبز شهری است.

قم دارای بیش از ۲۱ میلیون متر مربع فضای سبز است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به سرانه فضای سبز شهر قم، عنوان داشت: متراژ کلیه فضای سبز شهری در اختیار شهرداری قم بیش از ۲۱ میلیون متر مربع است که از این مقدار هزار و ۶۵۶ هکتار جنگلی، کمربند سبز و قطعات اطراف شهر و حدود ۶۰۰ هکتار فضای سبز شهری است.
جوادیان با اشاره به اینکه باید در این هفته به دنبال ارتقا محیط زیست در شهر باشیم، گفت: حدود ۱۲ مترمربع به ازای هر شهروند کمبود فضای سبز داریم.

 پیام جوادیان در نشست خبری تشریح برنامه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم به مناسبت ۱۵ اسفند روز درختکاری که در سالن جلسات شهرداری برگزار شد، با بیان اینکه ۱۵ تا ۲۱ اسفند به عنوان هفته درختکاری می باشد، اظهار داشت: این هفته فرصت خوبی برای پرداختن به معقوله محیط زیست و درختکاری می باشد.

وی ادامه داد: کمبود توجه به محیط زیست و درختکاری در شهرهای صنعتی و بزرگ احساس می‌کنیم و کمتر کسی از شهروندان و مسوولان وجود دارد که به مقوله فضای سبز، درختکاری و محیط زیست علاقمند نباشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه باید در این هفته به دنبال ارتقا محیط زیست در شهر باشیم، گفت: با پیگیری صورت گرفته نخستین جلسه ستاد توسعه فضای سبز شهر قم را به ریاست استاندار تشکیل دادیم.

وی افزود: تاکید داریم که به دور از مباحث تبلیغاتی و ظاهرسازی به دنبال توسعه چشمگیر فضای سبز شهر قم باشیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهری ۵.۸۲ مترمربع است که باید بالای ۹ مترمربع باشد و سرانه تفرجگاهی و تفریحی ۲.۲۵ مترمربع به ازای هر شهروند است که باید بالای ۵ مترمربع باشد اظهار کرد: در سال ۹۶ بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان فقط خرید درخت، درختچه و گل و گیاه داشتیم و چیزی در حدود ۴ میلیارد تومان بذر، کود، سم و سایر نهاده‌های کشاورزی خریداری شده است وی در پایان افزود : سرانه کل شهر قم با لحاظ آخرین آمار جمعیت شهر که حدود یک میلیون و ۲۰۱ هزار نفر است، ۱۸.۸۷ مترمربع به ازای هر شهروند قمی است که استاندارد آن برای شهری چون قم باید بالای ۳۰ مترمربع باشد که بر این اساس حدود ۱۲ مترمربع به ازای هر شهروند کمبود فضای سبز داریم.

انتهای پیام/