استانها » اصفهان » تولیدی » خبر تنظیمی » سینما، تئاتر و تلویزیون » فرزانه افسرطه » هنر
کد خبر : 581838
چهارشنبه - 28 آذر 1397 - 15:02
صحبت هنرمندان در آیین افتتاح پردیس سینمایی ساحل:

قدردانی هنرمندان از حامیان توسعه سینما در اصفهان

رسول صدر عاملی، کارگردان سینما در آیین افتتاح پردیس سینمایی ساحل گفت: در کودکی و نوجوانی به اصفهان سفر کرده ام و همواره سینما ساحل و زاینده رود را در کنار همدیگر و سنگ صبور هم دیده ام.

قدردانی هنرمندان از حامیان توسعه سینما در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رسول صدر عاملی، کارگردان سینما در آیین افتتاح پردیس سینمایی ساحل گفت: در کودکی و نوجوانی به اصفهان سفر کرده ام و همواره سینما ساحل و زاینده رود را در کنار همدیگر و سنگ صبور هم دیده ام.

وی افزود: امروز درخت سینما ساحل شکوفا و تنومند شده است و امیدوارم زاینده رود نیز تنومند و احیا شود.

امیدوارم سینما ساحل و زاینده رود، دوباره در جوار هم باشند

این کارگردان سینما ادامه داد: در همه جای جهان، با ورود به یک شهر، فرهنگ و تمدن آن شهر را از بناهای مذهبی آن مثل مساجد و کلیساها و یا از بناهای فرهنگی آن شهر به خصوص سینماها می شناسند.

وی افزود: از سردر یک سینما می توان میزان شعور و دانایی و فرهنگ یک شهر را دریافت که این وابسته به تصمیمات شهرداری ها و نهادهای مرتبط با زیر ساخت های شهری است.

حرف آخرم را اول می زنم. از شهردار اصفهان برای حمایت بازسازی سینما ساحل سپاسگزارم.

تهیه کننده فیلم لاتاری: حمایت شهرداری از بازسازی سینما، الگوی دیگر شهرها باشد

سید محمود رضوی، تهیه کننده فیلم هایی چون سیانور و ماجرای نیمروز نیز در آیین افتتاح پردیس سینمایی ساحل گفت:همان طور که شهرداری اصفهان از بازسازی سینما ساحل، حمایت کرد امیدواریم شهرداری های شهرهای دیگر هم پای کار حوزه هنری بایستند و از توسعه سینماها حمایت کنند.

وی اظهار کرد: مخاطبان و فیلمسازان سینما از طریق سالن‌های سینما با هم ارتباط برقرار می‌کنند. اگر مخاطبی نباشد، گویا اصحاب فرهنگ هیچ کاری انجام ندادند و در نتیجه باید سالن‌های سینما وجود داشته باشند.

وی افزود: اگرچه خاطره‌ای در سینما ساحل نداشته‌ام، اما اتفاقات خوبی برای فیلم‌هایی که ساخته‌ایم در این سینما افتاده است و حالا این سینما گسترش یافته است.

تهیه کننده فیلم لاتاری ادامه داد: امیدواریم از این دست اتفاقات در شهرهای دیگر نیز بیفتد و همان طور که شهردار اصفهان کمک کردند تا این پردیس افتتاح شود، شهرداران شهرهای دیگر نیز به همراهی حوزه بیایند تا این اتفاقات ادامه یابد.

رضوی اضافه کرد: سینمای کشور در حال حاضر بضاعت تولید آثار بسیار زیادی را دارد اما چون بسیاری از سینماها هنوز تک سالن هستند و به پردیس تبدیل نشده‌اند، توانایی پخش ما نهایتا می‌تواند ۷۰ فیلم در سال باشد، اما اگر همه دست به دست هم دهند، جهش خوبی در تولیدات سینمای ایران اتفاق خواهد افتاد.

همایون اسعدیان: در اصفهان به سینما علاقمند شدم

همایون اسعدیان، کارگردان فیلم هایی چون طلا و مس و بوسیدن روی ماه نیز گفت: شش ساله بودم که از اصفهان رفتم، اما به خاطر دارم که در همین سینما ساحل، فیلم سنگام را دیدم و همان جا بود که به سینما علاقمند شدم.

وی افزود: هر سینمایی که افتتاح شد، همچون فلسطین و چهارباغ، به اصفهان آمدم و خاطرات بسیاری برای من زنده شد. گاهی به اصفهان می آیم، در چهارباغ قدم می زنم، بریان و فرنی می خورم و با انرژی به تهران برمی گردم.