تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 414180
سه شنبه - 13 شهریور 1397 - 11:35

قابلیت غیرفعال کردن دکمه بیکسبی به زودی به نوت ۹ اضافه می‌شود

اگر می‌خواهید نوت ۹ بخرید و نگران دکمه بیکسبی هستید دیگر نباشید! اکانت توییتری سامسونگ در جواب یک کاربر گفته است: سامسونگ درحال کار برروی اضافه کردن قابلیت غیرفعال کردن بیکسبی به نوت ۹ است.

قابلیت غیرفعال کردن دکمه بیکسبی به زودی به نوت ۹ اضافه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع،اگر می‌خواهید نوت ۹ بخرید و نگران دکمه بیکسبی هستید دیگر نباشید! اکانت توییتری سامسونگ در جواب یک کاربر گفته است: سامسونگ درحال کار برروی اضافه کردن قابلیت غیرفعال کردن بیکسبی به نوت ۹ است.

دکمه بیکسبی که به اس ۸ اضافه شد یکی از پر بحث ترین موارد این گوشی بود. این دکمه در ابتدا قابلیت غیرفعال شدن یا تغییر کاربری نداشت، به همین علت کاربران اعتراض زیادی به این سیاست سامسونگ کردند. سامسونگ برخلاف اپل به کوچک‌ترین اعتراضات مردم پاسخ می‌دهد. از این رو به وسیله یک آپدیت گزینه غیرفعال کردن آن را به اس ۸ اضافه کرد. البته سامسونگ قابلیت تغییر کاربری این دکمه را اضافه نکرد و قصد ندارد این کار را انجام دهد چرا که می‌خواهد کاربران را وادار با استفاده از این دستیار نسبتاً کاربردی کند. اس ۹ به طور پیش‌فرض قابلیت غیرفعال کردن این دکمه را داشت ولی به طرز عجیبی این قابلیت در نوت ۹ حذف شده بود. نوت ۹ هم دارای دکمه‌های حساس‌تری نسبت به گذشته است و باعث می‌شود تا کاربران به راحتی تصادفاً دکمه بیکسبی را فشار دهند.

به همین علت یک کاربر در توییتر در اعتراض به این عمل سامسونگ پستی را منتشر کرده است. در زیر این پست پیج رسمی سامسونگ آلمان پاسخی را به این کاربر داده است. طی این پاسخ سامسونگ درحال کار بر روی اضافه کردن قابلیت غیرفعال کردن دکمه بیکسبی به نوت ۹ است. سامسونگ به احتمال زیاد می‌توانسته تا این قابلیت را پیش از رونمایی به نوت ۹ اضافه کند ولی این کار را نکرده است. شاید یکی از علل این امر وجود دستیار جدید بیکسبی ۲.۰ باشد. سامسونگ می‌خواهد تا کاربران از بیکسبی نترسند و آن را امتحان کنند و با آن خو بگیرند. پرطرفدار شدن دستیار صوتی بیکسبی می‌تواند به سامسونگ در فروش محصولات ثانویه مرتبط با بیکسبی کمک کند.