تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 326156
یکشنبه - 27 خرداد 1397 - 19:09

فناوری “Sound on Display” سامسونگ که احتمالاً در گلکسی S10 شاهد آن خواهیم بود

سامسونگ سال‌ها است مشغول کار بر روی راهی برای تولید صدا بدون اسپیکر است و اکنون در Display Week شاهد نمایش آخرین دستاورد‌های سامسونگ در این زمینه هستیم.

فناوری “Sound on Display” سامسونگ که احتمالاً در گلکسی S10 شاهد آن خواهیم بود

به گزارش پایگاه خبری ربیع،سامسونگ سال‌ها است مشغول کار بر روی راهی برای تولید صدا بدون اسپیکر است و اکنون در Display Week شاهد نمایش آخرین دستاورد‌های سامسونگ در این زمینه هستیم.

چیزی که سامسونگ آن را فناوری “Sound on Display” (صدا بر روی صفحه‌نمایش) نامیده است، نوعی مکانیسم لرزش است که با لرزاندن صفحه‌نمایش کار می‌کند و برای پخش ‌کردن صدا نیازی به دریچه یا دهانه ندارد. مدل اولیه این فناوری بر روی صفحه‌نمایشی با نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ ارائه شده است. این نسبت تصویر دقیقاً همان نسبت تصویر رایج در پرچمدارهای فعلی است.

استفاده از این فناوری امکان حذف اسپیکر مکالمه قسمت بالای صفحه‌نمایش را فراهم می‌کند و سامسونگ را یک گام به ساخت گوشی‌ هوشمندی بدون حاشیه نزدیک‌تر می‌کند. صدای تولید شده کیفیت مطلوبی را داراست و در مقایسه با سایر بلند‌گوهای به کار رفته در مدل‌های دیگر، تفاوت چندانی ندارد.

استفاده از این فناوری و فناوری‌هایی نظیر تشخیص چهره به صورت ۳ بعدی و یا سنسور اثر انگشت ادغام شده با صفحه نمایش در Galaxy S10 می‌تواند باعث فروش بیشتر این گوشی شود و فروش ضعیف Galaxy S9 را جبران کند.