تازه های تکنولوژی » دوربین » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 328781
سه شنبه - 29 خرداد 1397 - 18:28

فناوری صحنه آهسته انویدیا دوربین‌های گران‌قیمت را شکست می‌دهد!

اگر تصور می‌کنید برای ضبط ویدئوهای صحنه آهسته به دوربین‌های حرفه‌ای نیاز است، شاید بخواهید دوباره فکر کنید، چراکه تکنیک جدید انویدیا با بهره گیری از شبکه سلول‌های عصبی مصنوعی قادر است ویدئوهای معمولی را به صحنه آهسته تبدیل کند

فناوری صحنه آهسته انویدیا دوربین‌های گران‌قیمت را شکست می‌دهد!

به گزارش پایگاه خبری ربیع،اگر تصور می‌کنید برای ضبط ویدئوهای صحنه آهسته به دوربین‌های حرفه‌ای نیاز است، شاید بخواهید دوباره فکر کنید، چراکه تکنیک جدید انویدیا با بهره گیری از شبکه سلول‌های عصبی مصنوعی قادر است ویدئوهای معمولی را به صحنه آهسته تبدیل کند.

علی رغم اینکه همین حالا هم فیلترهایی در دسترس هستند که می‌توانند از ویدئوهای معمولی صحنه آهسته بسازند، اما غالباً خروجی آنها به شدت غیر عادی جلوه می‌کند، چراکه صرفاً فریم‌ها را تکثیر و لابلای فریم‌های معمولی اضافه می‌کند. محققان انویدیا راه تازه‌ای برای ساخت ویدئوهای آهسته توسعه داده‌اند که حاصل آن بسیار روان و نزدیک به دوربین‌های با سرعت بالا است. آنها در همکاری با محققان دانشگاهی یک شبکه عصبی مصنوعی را طراحی کرده‌اند که قادر است به تعداد دلخواه فریم مصنوعی تولید کند تا با استفاده از آن بتوان یک ویدئو صحنه آهسته روان و معمولی ساخت.
این تکنیک جدید از یادگیری ماشین برای پُر کردن فاصله میان فرم‌ها استفاده می‌کند که حاصل آن ویدئوهای صحنه آهسته روان است. به گفته انویدیا، می‌توان ویدئوها را ۸ یا ۱۵ برابر آهسته‌تر کرد و هیچ آستانه مشخصی ندارد. تکنیک مورد بحث از دو شبکه عصبی کانوولاتور استفاده می‌کند. اولی قادر است تغییرات نور در حد فاصل فریم قبلی و بعدی را پیش بینی کند، سپس یک بردار دو بُعدی از حرکت پیش بینی شده برای درج در بین فریم‌ها ایجاد می‌شود. شبکه عصبی دوم بر روی نتیجه شبکه اول کار می‌کند و فریم‌های مصنوعی را کامل می‌کند.

حاصل کار این تکنیک را می‌توانید در ویدئو زیر تماشا کنید. آنها توانسته‌اند ویدئویی با نرخ فریم برداری ۳۰۰ فریم در ثانیه را از این هم آهسته‌تر کنند که حتی از نسخه اصلی روان‌تر جلوه می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم خودتان این ویدئو هیجان انگیز را تماشا کنید. همان‌طور که احتمالاً حدس می‌زنید، Tesla V100 قبل تپنده این تکنیک است.