اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » شهرداری اصفهان
کد خبر : 914113
سه شنبه - 10 دی 1398 - 13:48
نوروزی:

فقر اجتماعی را در محلات از بین می‌بریم

شهردار اصفهان گفت: دفتر تسهیل‌گری که امروز در منطقه ۱۰ افتتاح شد به دنبال این است تا فقر اجتماعی را در محلات از بین ببرد.

فقر اجتماعی را در محلات از بین می‌بریم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، قدرت الله نوروزی در آیین گشایش نخستین دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی منطقه ۱۰ اظهار کرد: تحقق این دفتر اقدام بسیار شایسته‌ای است که می‌تواند به بخش آسیب دیده جامعه کمک کند که امیدواریم بتوانیم این امکان را برای مناطق دیگر نیز فراهم کنیم چرا که این اقدام راهی است برای سازمان‌های مردم نهادی که علاقه مند به کمک در این عرصه هستند.

وی ادامه داد: دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی سیاست گذاری است که برای جلب مشارکت مردمی و رفع مشکلات و مسایلی که منجر به آسیب اجتماعی می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه نوع دیگری از دفاتر تسهیل‌گری نیز وجود دارد تا با کمک مردم بافت فرسوده احیاء و مشکلات مربوط به کالبد و فضای شهری رفع شود، تصریح کرد: دفتر تسهیل‌گری که امروز در منطقه ۱۰ افتتاح شد به دنبال این است تا فقر اجتماعی را در محلات از بین ببرد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی به دلیل حاشیه نشینی و یا دسترسی نداشتن به مسئولان و امکانات شهری نمی‌توانند در سرنوشت اجتماعی خود مداخله کنند و یا اینکه امکانات شهری به صورت عادلانه نصیب آنها نمی شود به همین منظور قصد داریم با راه اندازی این دفاتر تسهیل گری مشارکت همگانی که در اصل نظام و قانون مندرج شده را محقق کنیم تا این احساس در همگان غلبه کند که می‌توانند نقشی مداخله گرانه و تصمیم ساز داشته باشند و با بحث و گفت وگو آنچه برای شهر و محله خود نیاز دارند بیان کنند تا از کالبدهای آسیب زننده پیشگیری و مردمان آن محل آسیب نبینند.

نوروزی خاطرنشان کرد: باید از مردم محلات استفاده کنیم و نیروها را به کار بگیریم تا شاهد رشد مناطقی باشیم که موجب ورود آسیب به شهر و آن منطقه شده و فضایی امن با زندگی توأم با آسایش و آرام برای شهروندان فراهم کنیم.

پروانه شریفی