استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 829698
سه شنبه - 26 شهریور 1398 - 14:19

فعالیت ۴۱ بومگردی در خراسان شمالی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی از فعالیت ۴۱ بومگردی در سطح استان خبر داد و گفت: در این روستاها شوراها و دهیاری‌ها برای ایجاد فرهنگ پذیرش بومگردی بین مردم روستا پای‌کار آمده‌اند.

فعالیت ۴۱ بومگردی در خراسان شمالی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، رضا رجب‌زاده اظهار کرد: این جلسه ویژه به دنبال حضور وزیر کشور در روستای گردشگری اسفیدان و دستور وی برای حل مشکلات این روستا پس از استماع مباحث از زبان دهیار و اعضای شورای اسفیدان است.

وی افزود: تأمین آب شرب، اتمام پروژه سالن ورزشی، بهسازی راه دسترسی به چشمه، ساماندهی گردشگری روستا، ساماندهی رودخانه، اجرای شبکه فاضلاب و روشنایی کوچه‌ها ازجمله مشکلات روستای اسفیدان می‌باشد که دستگاه‌های متولی باید به‌فوریت حل این مشکلات را در دستور کار داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی افزود: در سال جاری ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل سالن ورزشی روستای اسفیدان در اداره کل ورزش و جوانان مصوب شده است و تا یک هفته آینده اعتبار ابلاغ و پروژه به مناقصه خواهد شد و در صورت کمبود اعتبار جهت تکمیل از محل اعتبارات استانی هزینه خواهیم کرد.

وی مطرح کرد: دیگر مشکلات روستای اسفیدان را با مشارکت دستگاه‌های اجرایی حل خواهیم کرد اما از دهیاری روستا انتظار داریم باهدف تحرک گردشگری در اسفیدان طرح ارائه دهد و به دنبال جذب سرمایه‌گذار باشد.

رجب‌زاده تأکید کرد: دهیاری باید کارهای عقب‌مانده را دنبال کند و مجموعه مدیریتی استان آمادگی کامل برای حمایت از طرح گردشگری این روستا را دارد تا بعد از تصویب و پیش‌بینی تسهیلات موردنیاز، اقدامات توسعه‌ای و تحرک گردشگری آغاز شود.

وی بابیان اینکه دهیاری‌ها باید با مطالبه کردن دستگاه‌های اجرایی را پای‌کار بیاورند، خاطرنشان کرد: با پای‌کار آمدن مردم و ارائه تسهیلات توسط دولت ۴۱ بومگردی در استان وجود دارد و در این روستاها شوراها و دهیاری‌ها برای ایجاد فرهنگ پذیرش بومگردی بین مردم روستا پای‌کار آمده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: روستای اسفیدان یکی از روستاهای دارای بافت باارزش کشور هست که نباید با ساخت‌وساز نامناسب و بروز تخلفات ساختمانی این بافت از بین برود و دهیاری در این مورد باید پای‌کار باشد.

انتهای پیام/