استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 647011
سه شنبه - 30 بهمن 1397 - 15:51
معاون شهردار:

فعالیت ۱۱ بازار روز در قم

معاون خدمات شهری شهرداری قم روز یکشنبه در جلسه «تبادل نظر و ایجاد تعامل در ساماندهی صنوف مزاحم شهری» در سالن جلسات فرمانداری با اشاره به این که حدود ۷۰ واحد صنفی اقدام به شارژ کپسول می کنند، گفت: باید این واحدها در امر توزیع کپسول فعالیت کنند و پُر کردن کپسول باید در مکان هایی که دارای استانداردها و ایمنی لازم است، انجام شود.

فعالیت ۱۱ بازار روز در قم

به گزارش پایگاه خبری ربیع،سید امیر سامع با بیان این که هشت مورد آتش سوزی در این واحدهای صنفی در سال جاری رخ داده است، اظهار کرد: ۲۵ واحد صنفی در این زمینه پلمب شده تا استانداردهای لازم را کسب کنند و یا فقط در امر توزیع فعالیت داشته باشند.

وی با بیان این که شارژ کپسول های گاز یکی از نیازهای مردم است، تاکید کرد: واحدهایی که اقدام به این کار می کنند، باید از ایمنی و استانداردهای لازم برخورد باشند و در این مساله نیازمند تعامل و همکاری دستگاه های مرتبط هستیم.

معاون شهردار قم بر اطلاع رسانی لازم و آگاهی بخشی صاحبان این واحدها تاکید و اظهار کرد: در صورت رعایت نکردن ضوابط و مقررات قانونی، پروانه این واحدهای صنفی باطل می شوند.

وی در بخش دیگر سخنانش، با اشاره به ساماندهی دستفروشان و وانت بارها در بازارروزهای سطح شهر گفت: در حال حاضر ۱۱ بازار روز در مناطق مختلف شهر قم وجود دارد که تاکنون سه بازار روز ساماندهی شده است.

سامع خاطرنشان کرد: برای ساماندهی کامل و رفع مشکلات این بازارروزها نیازمند مشارکت وهمکاری همه دستگاه های مسئول در این زمینه هستیم.

وی همچنین با اشاره به ساماندهی دستفروشان در اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) توسط شهرداری تصریح کرد: دستفروشان را در یک مکان مشخص ساماندهی کرده ایم و از لحاظ بهداشتی و سایر موارد نیازمند نظارت دستگاه های مرتبط هستیم.