احمد پیشکو » استانها » تولیدی » خبر پوششی » سیستان و بلوچستان
کد خبر : 534899
سه شنبه - 29 آبان 1397 - 11:35
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری زاهدان:

فعالیت تاکسی ها در شهر زاهدان کمتر از آمار موجود

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری زاهدان گفت: برای ۲ هزار و ۷۰۰ تاکسی در شهرداری زاهدان پرونده وجود دارد اما تاکسی های فعال در شهر کمتر از این تعداد است چرا که با وجود فعالیت های مسافربرهای شخصی و تاکسی های اینترنتی فعالیت تاکسی ها به صرفه نیست.

فعالیت تاکسی ها در شهر زاهدان کمتر از آمار موجود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمود دشتی در جمع خبرنگاران افزود: ۱۶ خط اتوبوسرانی درون شهری در این شهر وجود دارد که ۵۰ دستگاه اتوبوس در آن به شهروندان ارائه خدمت می کنند.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری زاهدان گفت: نرخ مصوب تاکسی دربست در سالجاری سه هزار و ۵۰۰ تومان است.

دشتی درخصوص عمران شهری نیز گفت: بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری زاهدان ۲۶۰ میلیارد تومان می‌باشد که ۱۲۸ میلیارد تومان آن در بخش عمرانی تعریف شده است.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری زاهدان گفت: یکی از مشکلات اصلی که شهروندان نسبت به آن مطالبه گری داشتند بهبود کیفیت پایین آسفالت شهر بود که با توجه به بررسی های انجام شده در اکثر معابر مشخص شد که آسفالت به علت فرسودگی و حفاری از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، لذا با توجه به رسالت مجموعه ی شهرداری و شورای شهر این مهم به شکل فوریت در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: همه تلاش مجموعه  شهرداری این بود که بتواند کار آسفالت معابر را با توجه به منابع مالی که در اختیار دارد به مناسب ترین شکل ممکن برنامه ریزی کرده و پس از انجام کار کارشناسی به اجرا در آورد.

دشتی ادامه داد: در ۷ ماهه اول سال تقریبأ ۷۰۰ هزار مترمربع آسفالت معابر انجام شده است که این آمار دو برابر حجم آسفالت سال گذشته می‌باشد .

وی با اشاره به توزیع آسفالت در پنح منطقه شهر زاهدان گفت: بلوار یادگار امام، سرداران شهید، خیابان حضرت امام خمینی (حد فاصل خیابان‌مولوی تا ۱۵ خرداد)، خیابان آزادی تا میدان کارگر، بلوار خرمشهر(حدفاصل بلوار ازادگان تا خیابان سعدی)، بلوار جنت( از‌ میدان دکتر حسابی تا میدان سفیران امید)، خیابان‌جمهوری از تقاطع دانش تا بلوار بزرگمهر، خیابان البرز و میلان‌های خاکی حاشیه شهر در دستور ‌کار قرار دارند.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری زاهدان به ۲۵۰ کیلومتر حفاری مربوط به شرکت‌ گاز اشاره و عنوان کرد:مرمت و آسفالت نوارهای حفاری شده بر عهده خود شرکت‌ گاز ‌و پیمانکاران آن است.

وی به برخی طرح های عمرانی در شهر زاهدان اشاره کرد و افزود: ایجاد میدان گردشگری در ورودی این شهر و همچنین ساخت پنج تقاطع غیر همسطح به دلیل نبود منابع مالی هنوز انجام نشده است.

وی با اشاره به اجرای طرح جامع ترافیک در زاهدان خاطر نشان کرد: این طرح که در سال ۹۲ مصوب شد از نظر اجرایی پیشرفت زیادی ندارد اما در این راستا تاکنون ۶۰ درصد نقاط حادثه خیز ایمن سازی شده است.

دشتی درخصوص طرح جامع ترافیک شهری نیز بیان کرد: این طرح در سال ۹۲ در شورای عالی ترافیک کشور مصوب شده که در شهر زاهدان در برنامه‌های ترافیکی پیشرفتی نداشته است.