استانها » خبر پوششی » خراسان رضوی
کد خبر : 628356
پنجشنبه - 11 بهمن 1397 - 08:36

فعالیت هفت هزار و ۷۰۰ پزشک عمومی و متخصص در مشهد

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: هفت هزار و ۷۰۰ پزشک عمومی و متخصص در شهر مشهد فعالیت دارند.

فعالیت هفت هزار و ۷۰۰ پزشک عمومی و متخصص در مشهد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر علی بیرجندی نژاد در نشستی مطبوعاتی اظهار کرد: هفت هزار و ۷۰۰ پزشک عمومی و متخصص در شهر مشهد فعالیت دارند که از مجموع ۵ هزار پزشک عمومی فعال در مشهد هزار پزشک و از بین دو هزار و ۷۰۰ پزشک متخصص نیز هزار و ۷۰۰ نفر در این شهر مطب دارند.

بیرجندی نژاد تصریح کرد: بخش عمده ای از پزشکان مشهد در بخش دولتی مشغول فعالیت هستند که از طریق همین بخش به شکل نظام مند مالیات شغلی پرداخت می کنند. از سوی دیگر افزون بر ۹۵ درصد پزشکان متخصص و عمومی صاحب مطب در مشهد با سازمانهای بیمه گر قرارداد دارند که احتمال فرار مالیاتی از این طریق نیز وجود ندارد.

وی عنوان کرد: درآمدهای پزشکان شفاف است و بیشتر آنها بر اساس تعرفه ها ویزیت دریافت می کنند و ممکن است درصد اندکی تخلفاتی مانند هر صنف داشته باشند که نمی توان به همه تعمیم داد.

وی با بیان اینکه استفاده یا عدم استفاده از دستگاه پرداخت الترونیکی پول در مطبها نیز معیار محاسبه مالیات نیست، افزود: اگر بکارگیری دستگاه پرداخت الترونیکی پول در مطبها الزامی شود آمادگی داریم پیشگام بین تمام صنوف شویم و این در حالی است که بخش زیادی از پزشکان اکنون این دستگاه را برای رفاه حال بیماران خود دارند.

رئیس نظام پزشکی مشهد عنوان کرد: در شرایط کنونی جامعه پزشکی با مشکلات متعدد و مختلفی روبروست. اکنون پرداخت مطالبات برخی از پزشکان در مراکز درمانی در قالب طرح تحول نظام سلامت و یا از طریق سازمانهای بیمه گر بین ۱۵ تا ۱۸ ماه تاخیر دارد.