تولیدی » فاطمه براتی » میراث فرهنگی و گردشگری
کد خبر : 1039406
شنبه - 15 اردیبهشت 1403 - 13:15
مدیر چاپ و انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد:

فصل تازه مرکز چاپ و انتشارات سازمان اوقاف با احیای حوزه نشر

مدیر چاپ و انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در گذشته بحث چاپ کتب مختلف را داشتیم ولی اخیراً با شعار «فصل تازه» در حال تلاش برای فعال‌تر شدن و احیای حوزه نشر هستیم.

فصل تازه مرکز چاپ و انتشارات سازمان اوقاف با احیای حوزه نشر

فاطمه براتی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمدعلی خطیبی، مدیر چاپ و انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: صنعت چاپ و انتشارات طی چند سال اخیر دچار تحولات شده و حتماً باید اتفاقات جدیدی را رقم بزنیم؛ شعار «فصل تازه» را برای چاپ و انتشارات درنظر گرفتیم و امیدواریم که با بروزشدن خدمات و محصولات خروجی خوبی را رقم بزنیم.

وی در خصوص فعالیت‌های حوزه چاپ و انتشارات گفت: در گذشته بحث چاپ کتب مختلف را داشتیم ولی اخیرأ در حال تلاش برای فعال‌تر شدن و احیای حوزه نشر هستیم؛ در حوزه بسته‌بندی نیز طرح‌های مختلف، تخصصی و بروزرسانی را برای محصولات خود درنظر گرفتیم.

خطیبی با اشاره به برنامه‌ریزی برای صادرات خدمات و محصولات چاپی یادآور شد: با بروزرسانی چاپ، بسته‌بندی و لیبل و پایین‌تر بودن قیمت محصولات نهایی خدمات چاپ را به کشورهای همسایه صادر می‌کنیم؛ همچنین مذاکراتی در این حوزه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه به عنوان یکی از محورهای توسعه در حال فعالیت در حوزه چاپ و انتشارات هستیم، عنوان کرد: برای چابک‌تر شدن مجموعه نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم؛ برای تجهیزات، جانمایی و نیروی انسانی تغییرات جدی و رو به رشدی خواهیم داشت.

مدیر چاپ و انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تلاش برای بروزرسانی و افزایش بهره‌وری محصولات ارائه شده گفت: باید روی تولید و ارائه محصولات و خدمات مصرفی و بروز خود متمرکز شویم؛ صادرات محصولات نیز یکی از محورهای اساسی فعالیت در این مجموعه اقتصادی است. حوزه وقف در سال‌های گذشته مغفول مانده و اطلاع‌رسانی درستی به جامعه و به خصوص نسل جدید صورت نگرفته؛ وقف یک اثر بسیار جدی و خیلی مشخص در زندگی افراد در جامعه اسلامی دارد. در کشور ایران حوزه وقف از گذشته‌های دور فعال بوده و اتفاقات عجیبی در این حوزه رخ داده است؛ اینکه فردی از دارایی خود با خیال راحت و رغبت می‌بخشد، همچنین بهره‌ای را به دیگر افراد رسانده این موضوع ازخودگذشتگی بزرگی است.

وی با تاکید بر اینکه خانواده رسانه‌ای کشور در خصوص وقف باید اطلاع‌رسانی دقیق و درستی داشته باشند گفت: اگر به وقف درست پرداخته شده و فرهنگ‌سازی لازم در این مورد صورت بگیرد، همچنین وقف در جای خودش استفاده شود، تعداد واقفان افزایش و در حوزه اقتصادی و فرهنگی هم خیلی مؤثر خواهد بود.

خطیبی تصریح کرد: رسانه‌ها و پلتفرم‌های مختلف فضای مجازی باید محتوای خوبی برای فرهنگ‌سازی وقف تولید و به نحو جذابی به مردم ارائه دهند؛ باید با ذائقه بروز شده مخاطب این تولید محتوا را سازگار کنیم.

فاطمه براتی