فروپاشی دیکتاتوری رسانه ای

اربعین بزرگ‌ترین و سیاسی‌ترین راهپیمایی جهان است که قدمتی چهاده قرنی دارد این حماسه پدیده فوق العاده است که پس از شهدات امام حسین علیه السلام آغاز شد و بیش از هزار و چهارصد از عمرش می گذرد. هر چند ظالمان تاریخ موانع زیادی بکار بستند تا این حرکت را تعطیل کنند اما هر چه زمان پیش رفته است عظمت بزرگداشت اربعین بیشتر شده است؟ هر چه دنیای استکبار تلاش کرده این حرکت عظیم در بایکوت خبری قرار گیرد عطرش جهانی تر شده و روشنایی اش زوایای مختلف عالم را فرا گرفته است!

فروپاشی دیکتاتوری رسانه ای

 مظفر حاجیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، اربعین بزرگ‌ترین و سیاسی‌ترین راهپیمایی جهان است که قدمتی چهاده قرنی دارد این حماسه پدیده فوق العاده است که پس از شهدات امام حسین علیه السلام آغاز شد و بیش از هزار و چهارصد از عمرش می گذرد. هر چند ظالمان تاریخ موانع زیادی بکار بستند تا این حرکت را تعطیل کنند اما هر چه زمان پیش رفته است عظمت بزرگداشت اربعین بیشتر شده است؟ هر چه دنیای استکبار تلاش کرده این حرکت عظیم در بایکوت خبری قرار گیرد عطرش جهانی تر شده و روشنایی اش زوایای مختلف عالم را فرا گرفته است!

حادثه عاشورا که ظالمان و ستمگران در تلاش بودند از آن نامی باقی نگذارند با هنرنمایی حضرت زینب (س) باقی ماند. آن حضرت دو کار کرد؛ اول روشنگری و دوم بازگشت حضرت به کربلا در اربعین بود که معنای آن این است نباید اجازه داد این حوادث از یاد برود و حضرت نگذاشت ظالمان این مقاتل را به فراموشی برسانند.

بسیاری از مردم در مسیر اسارت کاروان کربلا حقایقی را از زبان حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) شنیدند ولی خفقان حاکم اجازه صدور آن را نمی‌داد. اربعین و بازگشت حضرت زینب (س) باعث شد سکوت درباره آن شکسته شود. در واقع عاشورا سبب زنده مانده اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام اموی است و اربعین سبب تداوم آن.

اربعین یک کنگره بزرگ شیعه بر مبنای ومحوریت اهل بیت (ع) است و اربعین شیعه را در کنار هم جمع کرد و حلقه وصل جهان تشیع شد. و امروز علاوه بر شیعیان دیگر مذاهب اسلامی و حتی بسیاری از پیروان ادیان دیگر به احترام امام حسین علیه السلام در این راهچیمایی بزرگ شرکت می کنند و هر کدام نقش خبرنگاران بزرگترین رسانه جهان یعنی اربعین را عهده دار می شوند. اربعین کنگره‌ای بر محور امامت است که زمینه ساز قیام آخرین اما خواهد بود. رسانه ای که دلهای عالمیان را برای پذیرش آن قیام عدالت گستر فراهم می کند. حالا اگر بی بی سی و فلان رسانه استکباری به آن نپردازد اتفاقی نخواهد افتاد رسانه عالم گستر اربعین دیکتاتوری رسانه ای را شکست داده و راه خود را هموار نموده است. انتشار جهانی پیام قیام سیدالشهدا به دنیا و وسیله شناساندن آن به جهان، اربعین است.  اکنون سد رسانه ای غرب از مقابل بیست و چند میلیون مسلمانی که عضو بزرگترین رسانه عالم هستند شکسته شده است و دنیا از این حرکت بی همتا آگاه است آنها در خبرهایشان بگویند یا نگویند تفاوت چندانی ندارد جز اینکه مردم دنیا را از رسانه های غرض ورز مطلع و مردد خواهد کرد و این خود یک گام بزرگ در مسیر پیروزی است؟

مهمترین سد در انتقال پیام‌اربعین سانسور رسانه‌ای کشورهای غربی است که نمی‌خواهند این حماسه جهانی به سمع و نظر جهانیان برسد اما شواهد گویای آن است که این دیکتاتوری رسانه ای کاری از پیش نبرده و خبرها از طرق مختلف به دنیا مخابره شده است.

علت اینکه رسانه های غربی اخبار اربعین را بایوت می کنند اینست که پیاده‌روی اربعین سیاسی است! یک جمع ۲۰ و چند میلیونی به هر دلیلی راه بیفتد، تمام رسانه‌ها ۲۴ساعته آن را پوشش می‌دهند، اما این جریان را نشان نمی‌دهند که البته چنین تجمعی بی مانند است و هیچ قدرتی توانایی برگزاری چنین تجمعی نخواهد داشت.

به راستی چگونه کوچک‌ترین اخبار جهان توسط مدعی‌ترین رسانه‌ها پوشش گسترده داده می‌شود و کارشناسان مختلفی برای تحلیل و بررسی همان خبر جزیی و شاید پیش‌پا‌افتاده ساعت‌ها آنتن زنده خود را به آن موضوع اختصاص می‌دهند، موضوعی که شاید ارزش خبری آن، چندان هم مهم نباشد، اما قدرت‌های استکباری در جنگ رسانه‌ای امروزی از هر خبر بی‌اهمیتی می‌خواهند جریان‌سازی کنند و به نفع خود و جریان فکری و اهداف سیاسی خود بهره‌برداری کنند.

اما وقتی به «اربعین» و پیاده‌روی نزدیک به سی میلیونی آن می‌رسیم می‌بینیم که این رسانه‌های معاند سکوت می‌کنند و فقط به اتفاقات و حوادث ناگوار آن مثل تصادفات جاده‌ای و کشته شدن چند نفر در اثر واژگونی خودرو در مسیر‌های منتهی به کربلا می‌پردازند، اما درباره اصل موضوع که رستاخیز بزرگ راهپیمایی میلیونی اربعین است کاملا بی‌تفاوت هستند و سکوت اختیار می‌کنند!

در این روز‌ها می‌بینیم رسانه‌ای مثل بی‌بی‌سی با این همه سابقه فعالیت و این همه ادعای رسانه‌ای، در برابر واقعیت‌های اربعین سکوت کرده است و حاضر نیست یک خط خبر از حقیقت این راهپیمایی به مخاطب خود بدهد! چرا؟ چون اربابان پشت صحنه این رسانه دولت پیر استعمار نمی‌خواهند واقعیت اربعین برای جهانیان روشن شود و مردم جهان متوجه این رستاخیز عظیم و میلیونی شوند، این در حالی است که با توجه به گستردگی دنیای اطلاع رسانی، باید به اطلاع مدیران این شبکه‌ها رساند که مردم جهان امروزه هوشیارتر و آگاه‌تر از زمان‌های قبل هستند و اخبار اربعین و همایش بزرگ راهپیمایی میلیونی مردم از شهر نجف به سمت کربلا چیزی نیست که بخواهد پنهان بماند، و این رسانه‌ها با نگاه مغرضانه به چنین خبر‌های مهمی فقط جایگاه خباثت‌آمیز و خوی استعماری خود را در افکار عمومی جهانیان به نمایش می‌گذارند.

تردیدی نیست که استقبال گسترده مردم سراسر جهان برای شرکت در راهپیمایی اربعین خود نمونه‌ای از شکست رسانه‌ای غرب در برابر واقعیت‌های دنیای امروز عنوان می‌کند.

خوبست رسانه های انحصارطلب استکباری بدانند بیش از ۳۷۰۰ خبرنگار، گزارشگر و تصویربردار از عراق و دیگر کشور‌ها مراسم کنگره عظیم اربعین حسینی را پوشش می‌دادند و این خبرها در دسترس عالمیان قرار گرفته است.

برخی از گزارشگران، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر مسیر‌های منتهی به شهر کربلا را زیر پوشش رسانه‌ای داشتند و همراه با زائرین سیدالشهدا علیهم‌السلام خود را به کربلا رساندند تا بایکوت خبری غرب را خنثی کنند و یخوبی خنثی شد؟ استکبار بخواهد یا نخواهد فریاد چند ده میلیونی تجمع کنندگان اربعین بگوش جهانیان رسیده است و دنیای اسلام پیروز این جنگ رسانه ای نابرابر است و باکوت خبری غرب در لب پرتگاه سقوط قرار گرفته است.

مظفر حاجیان