استانها » البرز
کد خبر : 587048
سه شنبه - 4 دی 1397 - 18:39
در جمع خبرنگاران مطرح شد

فروشگاه‌ها صنایع‌دستی البرز اخطار گرفتند/ برخورد جدی با عرضه‌کنندگان کالای قاچاق

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان البرز به فروشگاه‌های صنایع دستی که کالای قاچاق عرضه می کنند، هشدار داد و گفت: برخورد جدی و قانونی در انتظار متخلفان است.

فروشگاه‌ها صنایع‌دستی البرز اخطار گرفتند/ برخورد جدی با عرضه‌کنندگان کالای قاچاق

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، فخرالدین صابری ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بازدیدهای نظارتی ناظرین سازمان میراث‌فرهنگی از فروشگاه‌های صنایع دستی مستقر در استان آغاز شده است.

وی ضمن اشاره به شعار سال و لزوم مقابله با قاچاق کالا، افزود: این اقدام با هدف مبارزه با قاچاق کالا انجام خواهد شد تا بتوانیم به جلوگیری از عرضه و فروش صنایع دستی غیر ایرانی بپردازیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز به وجود همکاری میان معاونت صنایع دستی این اداره کل با معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان اشاره کرد و گفت: نخستین مرحله از بازرسی و نظارت ۱۵ فروشگاه صنایع دستی مورد پایش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: طی بازدیدهای انجام شده سه فروشگاه مختلف که اقدام به فروش صنایع دستی قاچاق کرده بودند شناسایی شدند.

به گفته صابری این سه فروشگاه پس‌از صورتجلسه کالاهای کشف شده مشمول تذکر جدی شدند البته برخی از فروشگاه‌های دیگر نیز از تذکر شفاهی برخوردار شدند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه تمامی فروشگاه‌ها از عرضه محصولات قاچاق خودداری کنند، خاطرنشان کرد: در صورت شناسایی و احراز کالای قاچاق در فروشگاه‌های جامعه هدف با آن‌ها برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/و