فرهنگ سازی مصرف بهینه آب با اطلاع رسانی دقیق محقق می شود
به گزارش پایگاه خبری ربیع ؛مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان اصفهان در رابطه با اطلاع رسانی جامع پیرامون مصرف صحیح آب در فصل تابستان گفت: طی سالهای اخیر شرکت آبفا در تمام مقاطع سال با استفاده از ظرفیت های اطلاع رسانی در استان اقدام به ترویج مصرف بهینه آب نموده است […]
به گزارش پایگاه خبری ربیع ؛مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان اصفهان در رابطه با اطلاع رسانی جامع پیرامون مصرف صحیح آب در فصل تابستان گفت: طی سالهای اخیر شرکت آبفا در تمام مقاطع سال با استفاده از ظرفیت های اطلاع رسانی در استان اقدام به ترویج مصرف بهینه آب نموده است این درحالیست که بدنبال افزایش بی سابقه دما در تابستان سال جاری که مصرف بیش از پیش آب را به همراه داشته بر این اساس معاونت اطلاعات و اخبار استان به صورت ویژه نسبت به تهیه گزارش های خبری و مصاحبه های مکرر با مدیران آبفا پیرامون وضعیت موجود منابع و توصیه هایی که منجر به مصرف صحیح آب است را در دستور کار قرار دادند.
سیداکبر بنی طبا افزود: درحال حاضر معاونت صدای مرکز اصفهان نیز به طور مستمر در برنامه «سلام اصفهان» هر روز صبح معاون بهره برداری و مدیران مربوطه درخصوص وضعیت تولید و مصرف آب مطالبی را عنوان می کنند و توصیه های لازم را به مشترکین جهت مصرف صحیح که در نهایت توزیع عادلانه آب به همراه دارد می نمایند.
وی اعلام کرد: مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا استان نیز به طور مکرر در برنامه «پیام اصفهان» از مرکز صدای اصفهان راهکارهای مصرف بهینه آب را در پایان فصل گرم سال به مشترکین گوشزد می کند که این برنامه به طور متناوب در طول روز پخش می شود.
بنی طبا به دیگر برنامه هایی که از مرکز صداوسیمای اصفهان در طول تابستان تولید و پخش می شود اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: پخش مکرر زیرنویس های تدوین شده توسط مسئولان شرکت آبفا استان پیرامون مصرف بهینه آب در ذیل برنامه های پربیننده از جمله برنامه «یک شهر ضیافت» و نیز برنامه سحرگاهی و سایر برنامه های پربیننده از سیمای مرکز اصفهان در حال انجام و پخش می باشد.
بنی طبا به دیگر همکاریهایی که میان مرکز صداوسیمای اصفهان با شرکت آبفا استان وجود داشته پرداخت و اعلام کرد: در سال جاری همانند سال گذشته تولید و پخش برنامه قطره از سیمای مرکز اصفهان در دستور کار قرار گرفته به طوریکه هم اکنون ۴۲ برنامه طی ۶۳۰ دقیقه در حال انجام است به گونه ای که در حال حاضر ۲ بار در هفته برنامه قطره از مرکز سیمای اصفهان پخش می شود همچنین برنامه رادیویی جاری حیات که ۳ سال متوالی تولید می شود مقرر گردیده که این برنامه در سال ۹۵ به مدت ۳ هزار و ۶۰۰ دقیقه طی ۲۴۰ برنامه ۱۵ دقیقه ای در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه و یکبار تکرار آن در همان روز در ساعات ۱۰:۱۵ و ۱۴:۳۰ تولید و پخش شود این درحالیست که تولید برنامه جاری حیات در سال ۹۵ به جهت حساس کردن افکار عمومی مردم در سطح استان به موضوع استفاده از روشهای مصرف بهینه آب در شهرستانهای استان با حضور مردم و در میان آنها تولید می شود تا از نقطه نظرات مردم هم در این برنامه استفاده شود و نیز به رغم ارائه راهکارهای مصرف بهینه آب توسط کارشناسان آبفا به سؤالات مردم درحوزه مدیریت مصرف نیز پاسخ داده می شود.
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان اصفهان به برنامه هایی که از شبکه سراسری درخصوص ترویج مصرف بهینه آب تولید و پخش می شود پرداخت و تصریح کرد: برنامه ۹۰ قسمتی «اون یکی ها» با موضوع اهمیت آب و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب با جامعه هدف رده سنی کودکان از شبکه ۲ سیمای جمهوری اسلامی تا پایان سال به مدت ۲ هزار و ۷۰۰ دقیقه پخش می شود همچنین ۵۲ برنامه ۷ دقیقه ای با عنوان «دانایی» که به صورت (موشن گرافی) است این برنامه با جامعه هدف رده سنی کودکان و نوجوانان به مدت ۳۶۴ دقیقه از تیرماه ۹۵ از شبکه ۲ سراسری پخش می گردد.
وی با بیان اینکه شرکت آبفا استان اصفهان اهتمام ویژه ای به خرج داده تا با استفاده از ابزار هنر مردم را ترغیب به مصرف صحیح آب نمایند بیان داشت: در سال جاری به رغم همکاری بی سابقه شرکت آبفا استان اصفهان با رسانه ملی نسبت به سنوات گذشته تولید برنامه دیگری از مرکز سیمای اصفهان برنامه ریزی شده است این برنامه تلویزیونی حداقل ۳۰ قسمت می باشد تا از این طریق اصفهانی ها بیشتر از پیش ترغیب به مصرف صحیح آب شوند.
بنی طبا طی ۲ سال گذشته فرهنگ سازی و آگاهی بخشی را که به طور جدی توسط شرکت آبفا استان اصفهان پیرامون مدیریت مصرف دنبال شده را بسیار حائز اهمیت خواند و اظهار داشت: طی ۳ سال گذشته تلاش روابط عمومی شرکت آبفا استان اصفهان برآن بوده تا از تمامی ظرفیت های مراکز مهم اطلاع رسانی اعم از صداوسیما، رسانه های مکتوب و سایت های خبری نهایت استفاده را ببریم در این راستا در سال گذشته در ارتباط با آگاهی بخشی و فرهنگ سازی مدیریت مصرف بهینه آب بیش از ۵ هزار خبر در رسانه های جمعی ملی و استانی منعکس شد و این امر در سال جاری نیز با جدیت هرچه تمام تر و وسعت بیشتر در حال انجام است.
وی تبلیغات محیطی را هم در امر فرهنگ سازی مصرف بهینه آب بسیار مؤثر برشمرد و عنوان کرد: پوشش تبلیغات محیطی به نحو مناسب در سطح تمامی شهرهای استان با ذکر پیام های «صرفه جویی» که به صورت بیلبورد و لمپوست در میادین و اماکن پر تردد نصب شده تا حساسیت موضوع صرفه جویی در مصرف آب در افکار عمومی زنده بماند و بتوان تابستان سال جاری که گرمای آن بی سابقه بوده است را پشت سر بگذاریم تا مشترکین با هیچ مشکلی در رابطه با دسترسی به آب شرب مواجه نشوند.
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان اصفهان گفت: در تابستان سال جاری تمامی ظرفیت ها و منابع آب استان در مدار بهره برداری قرار دارد تا آب شرب سالم و بهداشتی مشترکین تأمین شود. این درحالیست که بهترین و مرثرترین راه مقابله با بحران کم آبی در حال حاضر صرفه جویی در مصرف آب توسط مشترکین است. البته اقدامات فنی و اجرایی آبفا در سنوات گذشته و نیز در سال جاری در بخش مدیریت هوشمند شبکه توزیع، راه اندازی سیستم تله متری و تله کنترل جهت تعدیل فشار شبکه در راستای توزیع عادلانه آب به صورت کاملاً تخصصی و حرفه ای در حال اجرا می باشد و تلاش بر آن است که از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در ارتباط با اقدامات فنی در بهره برداری از تأسیسات استفاده شود که می توان در این زمینه به همکاری شرکت آبفا استان اصفهان با شرکتهای ژاپنی پیرامون نشت یابی و کاهش هدررفت آب با جدیدترین تکنولوژی روز جهان اشاره کرد. تمامی این تلاش ها توأم با هم منجر به مدیریت بهتر مصرف آب می شود تا استان اصفهان از مرحله تنش آبی به سلامت بگذرد.
همچنین لازم به یادآوری است در هفته صرفه جویی از تمامی ظرفیت قشر بسیار مؤثر جامعه همچون ائمه جمعه و جماعات استان در ارتباط با تبیین موضوع مصرف بهینه آب با بیان راهکارهایی در خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان مردم را به مصرف درست آب رهنمود کردند.