فراهم شدن بستر حضور مشارکت‌های مردمی در فضاهای فرهنگی

فراخوان مشارکت مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در اداره و ارائه خدمات ۱۸ مرکز فرهنگی متعلق به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اعلام شد.

فراهم شدن بستر حضور مشارکت‌های مردمی در فضاهای فرهنگی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازسازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، امیرحسین ستوده‌فر اظهار کرد: سیاست‌های نظام و کشور کاهش تصدی‌گری دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی را تایید می‌کند به همین دلیل باید از ظرفیت‌های مشارکتی برای بهره‌برداری از فضاهای فرهنگی، فرهنگسراها و کتابخانه‌های سازمان و ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها استفاده شود.

رییس هماهنگی امور مناطق سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بستری را برای مشارکت‌های مردمی، سازمان‌های مردم‌نهاد، موسسات فرهنگی و هنری و اشخاص حقیقی و حقوقی ایجاد کرده است که در اداره و ارائه خدمات در فضاهای فرهنگی متعلق به معاونت فرهنگی شهرداری مشارکت کنند.
وی با بیان اینکه در دوره جدید شهرداری این سومین فراخوان مشارکتی است، بیان کرد: افراد و موسسات برای شرکت در این فراخوان که مجدد تمدید شد، تا ۲۱ اسفندماه سال جاری فرصت دارند.
ستوده‌فر افزود: در این فراخوان ۱۸ مرکز واگذار می‌شود و باید افراد متقاضی به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان مراجعه و پاکت‌های مربوطه که حاوی اطلاعات این مراکز و شرایط آن‌ها است را دریافت کنند بعد از آن بر اساس ایده‌هایشان فرم‌ها را پر کنند.
وی با بیان اینکه بخشی از مصاحبه‌ها برای واگذاری این مراکز قبل از عید و بقیه به بعد از عید موکول خواهد شد، اظهار کرد: مرحله بعدی ارزیابی این افراد و موسسات است که کمیته‌ کارشناسی متشکل از ۸ نفر این بررسی ‌ها را انجام خواهد داد و بعد از نهایی شدن بررسی ها لیست اسامی وارد شورای واگذاری خواهد شد که در این کمیته ۲ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، معاون فرهنگی شهردار اصفهان، رییس هماهنگی امور مناطق و شهردار منطقه مربوط حضور دارند  و بعد از بررسی ها نهایتا جمع بندی صورت می‌گیرد و این ۱۸ مرکز واگذار خواهد شد. گفتنی است؛ علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت esfahanfarhang.ir مراجعه کنند.