به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، جلسه طرح ارتقاء کیفیت بتن آماده در استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان، مدیرکل راه و شهرسازی، جمعی از مدیران واحدهای تولیدی، آزمایشگاه‌های همکار، انجمن بتن و سایر متخصصین و اشخاص مرتبط استان، در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در جمع تولیدکنندگان مصالح ساختمانی استان اظهار کرد: فرآیند کیفیت در تولید ساختمان نباید رها باشد و باید نظام‌نامه داشته باشد و حتماً این امر باید در سایه استانداردها انجام شود که نتیجه آن محصولی بی‌عیب و نقص خواهد بود.

رئیس کارگروه استانداردسازی ارتقاء کیفیت کالا و خدمات خاطرنشان کرد: زلزله‌ای رخ می‌دهد و براثر آن خانه‌های ۳۰-۴۰ ساله سالم باقی می‌ماند این در حالی است که بعضاً شاهد تخریب منازل نوساخت هستیم که این نشان از عدم استفاده مصالح باکیفیت و یا عدم نظارت ناظران می‌باشد.

این مقام مسئول تأکید کرد: حق نداریم محصولی را تولید کنیم که اصول فنی در آن رعایت نشده باشد.

وی با تصریح بر اینکه باید تولیدکننده ارزیابی کیفی داشته باشد، گفت: قرار بر این است در این استان پروژه راه‌آهن اجرایی شود و به‌طورقطع از واحدهای تولیدی که پروانه‌های استاندارد مصالح را داشته باشد، استفاده خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی در ادامه به سبک‌سازی ساخت‌وساز منازل در این استان اشاره کرد و گفت: در یک استان زلزله‌خیز زندگی می‌کنیم که سالانه زلزله‌های بالای سه ریشتر به وقوعمی پیوند، بنابراین باید به سویی پیش رویم که ساختمان‌ها سبک ساخته شوند.

رجب‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در این نشست گفت: استفاده از مصالح استاندارد یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین عوامل در اقتصادی شدن امر ساخت‌وساز است و در این زمینه باید تلاش گردد تا در وهله اول از تولید مصالح غیراستاندارد و بی‌کیفیت جلوگیری شود و در سطح بازار نیز باهمت سایر دستگاه‌ها درصدد هستیم تا از عرضه محصولات بی‌کیفیت جلوگیری شود.

رجب‌زاده در ادامه گفت: رشد فنّاوری در عصر حاضر سبب شده تا حرفه‌ها به سمت تخصصی‌تر پیش روند و امروزه مهندسان به‌عنوان قشر فرهیخته‌ای از جامعه نقش ارزنده‌ای در اجرای کارها به‌صورت تخصصی و فنی دارند. ساخت‌وساز و صنعت ساختمان نیز به‌نوبه خود سرمایه چشمگیری از جامعه رتبه خود اختصاص داده است و در این میان نقش و جایگاه مهندسان بیش‌ازپیش محسوس می‌شود.

انتهای پیام/