استانها » البرز
کد خبر : 739837
جمعه - 24 خرداد 1398 - 18:00

فاز نخست بیمارستان شهرجدید هشتگرد سال ۹۹ عملیاتی می شود

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ گفت: فاز نخست پروژه بیمارستان شهر جدید هشتگرد سال ۹۹ عملیاتی می شود که البته ممکن است شرایط اقتصادی پروژه را با تأخیر مواجه کند.

فاز نخست بیمارستان شهرجدید هشتگرد سال ۹۹ عملیاتی می شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، ابوالقاسم پالیزگیر، فرماندار شهرستان ساوجبلاغ امروز گفت: برنامه ریزی های صورت گرفته خبر از عملیاتی شدن فاز نخست پروژه بیمارستان شهر جدید هشتگرد در سال ۹۹ می دهد که البته ممکن است مشکلات اقتصادی فعالیت عمرانی این پروژه را به تعویق بیندازد.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اینکه اورژانس و قسمت های اولیه این بیمارستان جزو فاز نخست به شمار می آیند، بیان کرد: با جدیت پیگیر این هستیم که مشکلات این پروژه مرتفع شود و با توجه به زمان بندی انجام عملیات فازهای مختلف پروژه تعریف خواهد شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه ۷۵ درصد این پروژه توسط بخش خصوصی اجرایی می شود، اعلام کرد: ۲۵ درصد مابقی پروژه نیز بر عهده شهرداری و شورای شهر شهر جدید هشتگرد بوده که با رویکرد استفاده از بخش خصوصی در انجام امور شهری انجام شده است؛ البته مدیریت شهری هشتگرد در نظر دارد این سهمیه بندی ها را تغییر داده و به درصد بخش خصوصی اضافه کند.

پالیزگیر در ادامه به گذشت ۲۵ سال از آغاز این پروژه اشاره کرد و یادآور شد: این پروژه در ابتدا بر عهده شرکت عمران بود که با گذشت ۱۸ سال حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد پیشرفت داشت، پس از آن پروژه به تأمین اجتماعی تحویل داده شد که پس از گذشت یک دهه و ناتوانی این مجموعه پروژه به شهرداری شهر جدید واگذار شد.

وی تصریح کرد: در سال ۹۳ طی نشستی که با مدیریت شهری شهر جدید هشتگرد برگزار کردیم، مطرح شد ساخت بیمارستان، نگهداری و رسیدگی به آن کار مدیریت شهری نیست؛ اگر ۱۰ سال هم در شهرداری شهر جدید هیچ کاری انجام نشود و حتی حقوق کارمندان نیز پرداخت نشود، توان ساخت بیمارستان را نخواهند داشت.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اینکه از اوایل سال ۹۴ تاکنون پروژه ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: تاکنون حداقل ۳۰ میلیارد تومان برای این پروژه صرف هزینه شده است و با اعتباری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان می توان مابقی عملیات پروژه را اجرایی کرد.

پالیزگیر ادامه داد: مجوز ساخت بیمارستان فوق ۹۶ تختخوابی بوده که تاکنون به ۱۴۰ تخت خواب ارتقاء یافته است و ممکن است تا ۲۲۰ تخت خواب هم افزایش یابد.

انتهای پیام/م/۱۱۰۲/س/