اجتماعی » پیشخوان » فرهنگ و هنر » نجمه کریمیان
کد خبر : 1017537
دوشنبه - 2 خرداد 1401 - 17:05

غوغای سلام فرمانده

این روزها سرود سلام فرمانده در قالب یک سرود ملی درآمده و با اجرا در اکثر نقاط کشور طنین انداخته است.

غوغای سلام فرمانده

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، این سرود علاوه بر اینکه در شهرهای مختلف کشور همخوانی شده در کشورهای دیگر از جمله هند،سوریه ،نیجریه و …اجرا شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

سلام فرمانده از لحظه انتشار بین تمام اقشار مختلف جامعه به خصوص دهه نودی ها محبوبیت بسیاری پیدا کرده است.

این سرود زیبا و پرمحتوا یک محصول فرهنگی منحصر به فرد است که با هدف به تصویر کشیدن عشق و ارادت به ساحت مقدس امام زمان عج و رهبر معظم انقلاب به اجرا در آمده است.

سرود سلام فرمانده نخستین بار در اواخر اسفند ۱۴۰۰ در مسجد جمکران به مناسبت نیمه شعبان و در وصف امام زمان (عج) توسط ابوذر روحی، مداح اهل بیت و گروه سرود ماح (ملت امام حسین) اجرا شد. سلام فرمانده سروده سید مهدی بنی هاشمی است. این گروه سرود متشکل از ۳۱۳ کودک از استان های گیلان و قم بود؛ عدد ۳۱۳ نمادی از تعداد یاران امام دوازدهم شیعیان در زمان ظهور ایشان است.

از ابوذر روحی و گروه سرود ماح، دی ماه سال گذشته نیز نماهنگ «رفیق شهیدم» منتشر شده است.

آمیختگی لحن حماسی سرود با حرکات فیزیکی و مشارکت فعالانه در اجرا، متن پر معنای شعر ، از زیرمتن های جذاب این سرود است.

با وجود اینکه انتقاداتی درباره محتوای این سرود گفته شده ولی شور و شوق فراوانی در اجرای دانش آموزان دیده می شود که گواه روح لطیف و پاک آنها در علاقه و اشتیاق به امام زمانشان است و این را نمی توان نادیده گرفت.

درباره تاثیرات این سرود می توان گفت: این حرکت مثبت و فرهنگی در مقابله با نفوذ فرهنگی و رنگ باختن اراجیف امثالی مثل ساسی مانکن و تتلو در بین دانش آموزان موثر باشد.و علاقه به حضرت مهدی عج را در دل های آن ها بیش از قبل پر رنگ تر کند.

نجمه کریمیان