استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 809184
یکشنبه - 3 شهریور 1398 - 19:05

غرض ورزی‌هایی که ملی پوش جودو را مجبور به کناره گیری از تیم ملی کرد/ تقابل با رژیم صهیونیستی بهانه است

جودوکار ملی‌پوش وزن ۷۳ کیلوگرم از خراسان شمالی در یک پست اینستاگرامی در صفحه شخصی‌اش با گلایه از فدراسیون جودو و برخی غرض‌ورزی‌ها از خداحافظی خود از تیم ملی جودو خبر داد.

غرض ورزی‌هایی که ملی پوش جودو را مجبور به کناره گیری از تیم ملی کرد/ تقابل با رژیم صهیونیستی بهانه است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، محمد محمدی بریمانلو، جودوکار ملی‌پوش وزن ۷۳ کیلوگرم از خراسان شمالی در یک پست اینستاگرامی در صفحه شخصی‌اش با گلایه از فدراسیون جودو و برخی غرض‌ورزی‌ها از خداحافظی خود از تیم ملی جودو خبر داد.

بریمانلو در این خصوص اظهار کرد: مسابقات جهانی جودو به میزبانی توکیو طی روز‌های ۵ و ۶ شهریورماه برگزار می‌شود و بنده و سعید مولایی جهت حضور در این مسابقات در اردوی تیم ملی به سر می‌بردیم، اما چند روز قبل از اعزام رئیس فدراسیون گفتند که ویزای من نیامده و من نمی‌توانم به این مسابقات اعزام شوم.

وی افزود: بعد از پیگیری‌هایی که انجام دادم متوجه شدم برای بنده ویزایی گرفته نشده و فقط برای یک مربی و یک ورزشکار ویزا گرفته بودند که آن‌ها نیز روز چهارشنبه اعزام شدند و من متأسفانه به خاطر اقدام نکردن جهت گرفتن ویزا از طرف فدراسیون از اعزام بازماندم.

احتمال یک درصدی برخورد با نماینده رژیم صهیونیستی

این جودوکار خوش آتیه خاطرنشان کرد: علت این بود که احتمال می‌دادند بنده با حریف اسرائیلی برخورد کنم که تنها یک درصد چنین امکانی وجود داشت و همان یک درصد باعث شد اعزام نشوم و این مسابقات را از دست بدهم.

وی همچنین برخی غرض‌ورزی‌ها را نیز در عدم اعزامش مؤثر دانست و توضیح داد: تنها یک درصد احتمال داشت حریف اسرائیلی‌ام در مسابقات به من برخورد کند که البته در دور‌های اول و دوم این اتفاق به‌هیچ‌وجه نمی‌افتاد.

کم کاری فدراسیون در اخذ ویزا

بریمانلو در ادامه تصریح کرد: من حتی با آقای داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش، حضوراً صحبت کردم و ایشان هم گفتند از نظر ما مشکلی ندارد و بلامانع است و می‌توانید اعزام شوید و طی تماس تلفنی با رئیس فدراسیون نیز بر اعزام بنده تأکید کردند و رئیس فدراسیون گفتند که برای ویزا اقدام کردند، اما من از سفارت که پرسیدم از سوی فدراسیون برای ویزای بنده هیچ اقدامی نشده بود.

وی افزود: قطعاً بازی کردن با حریف اسرائیلی از خطوط قرمز بنده است و حتی اگر در بدترین شرایط در دور‌های دوم و سوم با حریف اسرائیلی روبرو می‌شدم، می‌شد با تدابیری روی تاتامی نرفت نه اینکه اعزام بنده به‌کل لغو شود و حتی به گرفتن ویزا برای بنده اقدام نشود.

این ورزشکار بابیان اینکه این رفتار‌ها با ورزشکار ملی و المپیکی صحیح نیست و چیزی جز تضعیف روحیه به دنبال ندارد، بیان داشت: همه مسابقات امتیازی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ دارند و فقط مسابقات جهانی ۲ هزار امتیاز دارد و از جهت دیگر نیز تمام رقبای اصلی و المپیکی‌ام در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

وی افزود: این مسابقات بهترین فرصت بود تا بتوانم امتیاز بگیرم و رنکینگ خود را در دنیا بهبود ببخشم و در المپیک شرایط بهتری داشته باشم چراکه صرف حضور در این مسابقات نیز امتیاز دارد، اما برخی غرض‌ورزی‌ها مانع از این مسئله شد و با اعزام نشدنم قطعاً حریفانم در رنکینگ از من پیشی خواهند گرفت.

بریمانلو بابیان اینکه در حال حاضر در جایگاه ۱۶ دنیا هستم، گفت: رنکینگ من در دنیا بعد از مسابقات جهانی سال گذشته که برنز گرفتم ۵ بود، اما از زمانی که رئیس فدراسیون جودو تغییر کرد آن‌قدر من را سفر نفرستادند که روزبه‌روز رنکینگم بدتر شد و فکر می‌کنم بعد از مسابقات توکیو از جایگاه ۲۰ هم خارج شوم و از طرفی تنها ۲۴ نفر اول دنیا سهمیه دارند و می‌توانند مستقیم در المپیک حضور یابند.

اوضاع نامساعد فدراسیون با ریاست جدید

وی همچنین تشریح کرد: اوضاع بعد از تغییر رئیس فدراسیون خیلی بد شده؛ اوضاع جودوکاران درگذشته خیلی بهتر بود و ریاست قبلی محیطی را برای ورزشکاران فراهم کرده بود که حداقل ورزشکاران بدون استرس طبق برنامه‌هایی که داشتند پیش روند، اما از زمان تغییر ریاست نه‌تن‌ها برنامه‌ها عملی نشد حتی خواسته‌های کوچک نیز برآورده نشد و ازنظر روحی و روانی نیز تیم به هم ریخت.

ملی پوش جودو کشور با تأکید بر خداحافظی‌اش از تیم ملی بیان داشت: امیدوارم در آینده شرایط برای هم‌تیمی‌هایم بهتر شود؛ در حال حاضر فعالیتم در تیم ملی را کنار گذاشتم و فعلاً فقط می‌خواهم استراحت کنم.

وی از تلاش مسئولان استان سخن گفت و اضافه کرد: مسئولان استانی اعم از استاندار، مدیرکل و رئیس هیات استان پیگیر مسئله بودند و چند بار با فدراسیون تماس گرفتند و گفتگو کردند، اما درهرصورت مسابقات جهانی گذشت و کاری از دست کسی برنمی‌آید و بقیه روند نیز به بنده مربوط نمی‌شود، چون من از تیم ملی خداحافظی کردم و نه صحبتی با فدراسیون دارم و نه می‌خواهم که صحبتی داشته باشم.

از ایران نمی روم

بریمانلو در پایان گفت: به رفتن از ایران نیز فکر نمی‌کنم و می‌خواهم در کنار خانواده‌ام باشم و فقط نمی‌خواهم هیچ‌گونه فعالیتی در تیم ملی جودو داشته باشم.

حال باید دید رئیس فدراسیون چه توضیحی برای این مسئله دارد و چطور با خداحافظی این ورزشکار خوش آتیه که دارنده سهمیه المپیک است برخورد می‌کند.

انتهای پیام/