غبارزدایی از تهاجم رسانه‌ای دشمن،لازمه حضور حداکثری

در نزدیکی برگزاری دو انتخابات مهم قرار داریم و در مسیر یک انتخابات تأثیر گذار و سرنوشت ساز روزها و زمان را پشت سر می‌گذاریم، دو انتخاباتی که سرنوشت کشور و ملت عزیز ایران و حتی جهان اسلام به آن گره خورده است؟ سرنوشت کشور در گرو انتخاب نمایندگانی برای مجلس شورای اسلامی است که عصاره ملت نامیده شده‌اند و با قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن می‌توانند کشور را در ریل درست و به سوی رشد قرار دهند و مشکلات مردم از جمله گرانی و تورم را از راه و زندگی مردم بردارند!

غبارزدایی از تهاجم رسانه‌ای دشمن،لازمه حضور حداکثری

مظفر حاجیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در نزدیکی برگزاری دو انتخابات مهم قرار داریم و در مسیر یک انتخابات تأثیر گذار و سرنوشت ساز روزها و زمان را پشت سر می‌گذاریم، دو انتخاباتی که سرنوشت کشور و ملت عزیز ایران و حتی جهان اسلام به آن گره خورده است؟ سرنوشت کشور در گرو انتخاب نمایندگانی برای مجلس شورای اسلامی است که عصاره ملت نامیده شده‌اند و با قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن می‌توانند کشور را در ریل درست و به سوی رشد قرار دهند و مشکلات مردم از جمله گرانی و تورم را از راه و زندگی مردم بردارند! از طرفی با توجه به اینکه چشم جهان اسلام بویژه جبهه مقاومت و مبارزان پراکنده در دنیا که روبروی ظلم پرچم برافراشته‌اند نیازمند رهبری جهان شمول هستند که در گرو انتخاب نمایندگان مجلس خبرگانی است که نتیجه آن رهبری بصیر با نگاهی جهانی به اسلام است که بتواند با هدایت درست زمینه برقراری عدل را فراهم و مجاهدان راه حق را یاری و هدایت نماید. تردیدی نیست که در عرصه بین المللی کشور با چالش‌های کم نظیری مواجه است که دشمنان برای آن رقم می‌زنند، هر نوع کاستی در حضور می‌تواند سیگنالی به دشمن برای برقراری تحریم‌های شدیدتر باشد و بالعکس حضور حداکثری می‌تواند دشمنان را مأیوس و منزوی کند.

تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی ناشی از آن در کنار سوءمدیریت های پیشین، بخشی از ملت را از حضور در صحنه انتخابات دلسرد کرده است. بنابراین لازم است مردم قانع شوند انتخابات آتی روی بهبود زندگی آن‌ها تأثیر مثبت دارد. به همین دلیل، حضورنامزدهای خبره، نام آشنا و دارای پیشینه مثبت به کارزار انتخابات، و برقراری ارتباط تنگاتنگ با مردم و تحلیل اوضاع و احیای امید در مردم پیش نیاز برگزاری انتخابات پرشور است.

ازجمله عواملی که به حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی منجر می‌شود،اینست که مردم بدانند حضورشان در تصمیم گیریهای آینده و حل مشکلات مؤثر است که در این میدان نقش نامزدها مهم است اگر نامزدها مشکلات عمومی ملی و خصوصی حوزه انتخابیه خود را خوب بشناسند و در روزهای باقیمانده راهکار اساسی حل آن را برای مرددم بیان کنند راهکارهایی که برای مردم قابل پذیرش و عملی باشد و نه شعاری حضور مردم را تقویت خواهد کرد.

مشارکت سیاسی مردم در انتخابات بستگی به عوامل مختلفی دارد، اما موضوع حائز اهمیت اینکه بعضی از عوامل در اختیار ما هستند که برای آن می‌توان راهکارهایی ارائه کرد تا به شور و شوق حضور حداکثری مردم در پای صندوق رأی کمک کند. اما برخی عوامل به صورت مستقیم در اختیار ما نیستند، هرچند با روشنگری در این موارد می‌توان تا حدودی مانع اثرگذاری شدید دشمن بر افکار توده‌های مردمی شد. ازجمله عواملی که در زمینه حضور پرشور مردم پای صندوق رأی در اختیار ماست، اینکه مسئولان با تأمین زیرساخت‌های لازم در بحث انتخابات توجه مردم را به صندوق‌ها جلب کنند. در این صورت مردم علاوه بر اینکه از حقوق شهروندی و حقوق مشروع خود استفاده می‌کنند، مطمئن خواهند شد رأیی که به نماینده مورد نظرشان می‌دهند، به تشکیل مجلسی با نمایندگان کارآمد منجر می‌شود که درنهایت به نفع حل مشکلات کشور عمل می‌کند. مردم باید نماینده‌ای انتخاب کنند که در حد سهم و وظیفه خود مشکلات کشور را حل کند، نه اینکه مشکل ساز شود. در این صورت مردم با امید به ساختن فردایی بهتر و مشاهده اینکه اثرات اعتماد به نماینده‌ای کارآمد در ساختار مدیریتی کشور تا چه اندازه تأثیرگذار است، به دنبال انتخاب اصلح خواهند بود.

این نکته مهم است که برای افزایش جلب مشارکت مردم نمایندگان فعلی مجلس کارنامه عملکردی چهار سال گذشته خود را شفاف ارائه دهند تا از مردم بابت کاری که در چهار سال پیش کرده‌اند نمره بگیرند و بر مردم معلوم شود رأی چهار سال گذشته اشان هدر نرفته است بلکه منافعی برای کشور و ملت داشته است و حتی در حوزه انتخابیه نیز تاثیرهای زیادی در رفع مشکلات داشته‌اند. قطع به یقین آن‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند مردم به نمایندگان اعتماد کردند و به نمایندگان خود رأی دادند به این دلیل که احساس کردند نمایندگان می‌توانند مشکلاتشان را حل و فصل کنند و امروز باید نتیجه آن به درستی اطلاع رسانی شود. طبق آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان مؤلفه‌های تأثیرگذار بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مطرح فرمودند، وقتی سلامت و امنیت انتخابات رعایت شود که برای آن بخوبی برنامه ریزی شده است به افزایش مشارکت و رقابتی شدن و بالا رفتن میزان شور و شوق انتخاباتی در مردم منجر می‌شود. پر واضح است که مخصوصاً دونهاد و دستگاه برگزار کننده انتخابات باید در برگزاری انتخابات سالم اعتماد مردم را جلب کنند، مردم باید یقین کنند که رأی دقیق آنها از صندوق رأی بیرون خواهد آمد که جز این نخواهد بود منتهی باتوجه به جوسازیها در رسانه ها و فضای مجازی لازم است مراحل برگزاری انتخابات و سلامت و امنیت آن برای مردم تبیین شود.

برخی تأثیراتی که عوامل خارجی بر انتخابات می گذارند، در اختیار ما نیست، زیرا دشمنان جمهوری اسلامی تلاش می کنند با غبارآلود کردن فضای سیاسی داخلی و ایجاد جنگ روانی و جنگ رسانه‌ای مانع از شفاف سازی هایی شوند که حق ملت ایران است، لذا با شبهه افکنی به دنبال گرفتن ماهی از آبِ گِل آلودی باشند تا در کشور فتنه ایجاد کنند و در کاهش حضور مؤثر مردم در انتخابات اثرگذار باشند. با وجود اینکه دشمن سال‌هاست در موضوعات مختلف علیه جمهوری اسلامی و خواسته مردم فتنه افکنی می کند، اما ملت ایران بعد از ۴۰ انتخاباتی که در سال‌های بعد از انقلاب داشته، به بلوغ سیاسی قابل توجهی دست یافته اند و خوشبختانه رسانه‌های بیگانه نمی‌توانند چندان تأثیری در رأی آن‌ها بگذارند به این دلیل با کار داخلی و تلاش برای شفاف سازی می توان بخش قابل توجهی از توطئه های دشمنان مبنی بر تشویق مردم به مشارکت نکردن در انتخابات را خنثی کرد. این یک وظیفه همگانی است که غبارهایی که دشمن می پراکند با اقئامات فرهنگی و شفافیت ها زدوده شود. مردم باید بدانند کشور در دست خودشان است و تعیین کننده سرنوشت خودشان هستند و این نیازمند بسیج عمومی و روشن سازی اندیشه های مردم است.

مظفر حاجیان