استانها » تولیدی » صدیقه عباسی نیک » مازندران
کد خبر : 790405
سه شنبه - 15 مرداد 1398 - 13:34
مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران خبر داد:

عملیاتی شدن طرح اقدام ملی تولید مسکن

نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران در تشریح طرح اقدام ملی، رونق تولید مسکن، ضمن تاکید بر تکمیل مسکن‌های مهر باقیمانده همزمان از عملیاتی شدن طرح اقدام ملی تولید مسکن خبر داد.

عملیاتی شدن طرح اقدام ملی تولید مسکن

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران در تشریح طرح اقدام ملی، رونق تولید مسکن، ضمن تاکید بر تکمیل مسکن‌های مهر باقیمانده همزمان از عملیاتی شدن طرح اقدام ملی تولید مسکن خبر داد.

پس از اعلام برنامه وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس و تاکید بر تکمیل مسکن مهر باقیمانده همزمان با عملیاتی کردن طرح اقدام ملی تولید مسکن، این موضوع در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گرفت و در گام نخست طرح ملی با تعریف پروژه‌های مشارکتی و انجام فراخوان آن اقدام نمود.

سید محمد نظری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در این طرح که در راستای روانسازی سیاست‌های تولید مسکن برنامه‌ریزی شده بدین معنا که مکان‌هایی که دارای زیرساخت‌های لازم هستند و منابع اجازه می‌دهد، خصوصاً ً مناطقی که کمبود عرضه وجود دارد، عرصه‌هایی را برای تولید مسکن در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد.

نظری تصریح کرد: در این طرح هم در بحث زمین و هم در بحث مجوزها و هم در بحث تسهیلات پشتیبان، زنجیره‌ی کاملی هماهنگ شده است تا بتوانیم پروژه‌ها را به نحو مطلوب به انجام برسانیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران یادآور شد: در بخش اشتغال نیز فعالسازی صنعت ساختمان می‌تواند به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم تأثیر بسزایی در رونق تولید و اشتغال داشته باشد. از طرفی باتوجه به پیش‌بینی پروژه‌ها در داخل محدوده شهری در این طرح از گسترش غیراصولی شهر جلوگیری به‌عمل آمده و به نوعی با استفاده از تجربه و دارا بودن خدمات زیربنایی محل‌های احداث پروژه مسکن مهر نقاط ضعف آن مرتفع شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی در بحث توانمند سازی برای ساخت، توانمندسازی را در تأمین زمین و حمایت از سازندگان عنوان کرد و افزود: در بحث توانمند سازی برای ساخت در دو محور گام برداشتیم که نخستین محور آن زمین بوده است. در تلاش هستیم با ایجاد گشایش در مسیر هموار کردن ارائه جواز ساخت به کسانی که تولید مسکن می‌کنند عرصه را برای فعالیت سازندگان فراهم کنیم.