تازه های تکنولوژی » دوربین » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 222881
سه شنبه - 17 بهمن 1396 - 15:11

عملکرد خیره‌کننده دوربین GH5S در تاریکی مطلق؛ Dual Native ISO برگ برنده پاناسونیک در عکس‌برداری با نور کم

به گزارش پایگاه خبری ربیع،GH5S دوربین جدید پاناسونیک است که در رویداد CES گذشته پیش روی مشتاقان قرار گرفت. پاناسونیک مدعی شده این دوربین عملکرد فوق‌العاده‌ای در محیط‌هایی با نور محدود خواهد داشت و حالا صحت این ادعا بررسی شده است. در رویداد CES گذشته، پاناسونیک از محصولی رونمایی کرد که به طور ویژه برای ارائه بهترین خروجی در هنگام […]

عملکرد خیره‌کننده دوربین GH5S در تاریکی مطلق؛ Dual Native ISO برگ برنده پاناسونیک در عکس‌برداری با نور کم

به گزارش پایگاه خبری ربیع،GH5S دوربین جدید پاناسونیک است که در رویداد CES گذشته پیش روی مشتاقان قرار گرفت. پاناسونیک مدعی شده این دوربین عملکرد فوق‌العاده‌ای در محیط‌هایی با نور محدود خواهد داشت و حالا صحت این ادعا بررسی شده است.

در رویداد CES گذشته، پاناسونیک از محصولی رونمایی کرد که به طور ویژه برای ارائه بهترین خروجی در هنگام عکس‌برداری و فیلم‌برداری در محیط‌هایی با نور محدود توسعه یافته است. البته این ادعایی بود که توسط پاناسونیک مطرح شد و تا به اینجای کار امکان بررسی صحت و سقم آن وجود نداشت. حالا با گذشت زمان، وب‌سایت Gizmodo دست به بررسی عملی عملکرد این دوربین در محیط‌هایی با نور محدود زده است. بررسی که نتایج قابل توجهی را به همراه داشته است.

پیش از هر چیز بدنیست بدانید GH5S با قیمت ۲۵۰۰ دلاری، برخلاف GH5 دو هزار دلاری از سنسور ۱۰.۲ مگاپیکسلی میکرو چهار سوم بهره می‌برد که رزولوشن یک دومی را در مقایسه با رزولوشن سنسور GH5 به همراه داشته اما در عوض عملکرد بهبودیافته المان ISO را به دنبال خواهد داشت. با این تفاسیر، اگرچه تصاویر خروجی ممکن است از جزئیات کافی یا وضوح بالا برای پرینت در ابعاد بزرگ بهره‌مند نشده باشند اما عملکرد کلی، به ویژه در هنگام عکس‌برداری در محیط‌هایی با نور محدود تا حد زیادی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

preview

یکی از قابلیت‌های جذاب GH5S امکان بهره‌مندی از تکنولوژی Dual Native ISO شرکت پاناسونیک است. همان‌طور که می دانید دوربین‌های دیجیتال از یک مقدار ISO‌ نیتیو بهره می‌برند تا عملکرد بهینه‌ای داشته باشند. در این بین، هرچه مقدار ISO را افزایش دهید، امکان ایجاد نویز در تصاویر خروجی هم بیشتر خواهد شد. این در حالی است که GH5S عملکردی تا حدود زیادی متفاوت دارد زیرا این محصول از دو مقدار ISO‌ نیتیو بهره می‌برد.

یکی از مقادیر در استاندارد ۴۰۰ تنظیم شده تا امکان استفاده را در محیط‌هایی با نور مناسب فراهم کند. در این بخش شاهد تنظیم مقدار ISO بین ۱۶۰ تا ۸۰۰ خواهیم بود. در سمت دیگر، GH5S از مقدار ISO برابر با ۲۵۰۰ استفاده می‌کند تا امکان مدیریت خروجی‌های به ثبت رسیده را در محیط‌هایی با نور محدود فراهم کند. در این بخش شاهد ثبت ISO فراتر از ۸۰۰ تا حداکثر ۵۱۲۰۰ خواهیم بود.

در ادامه می‌توانید مقایسه خروجی به ثبت رسیده توسط GH5S را در مقابل Samsung NX1شاهد باشید. هر دو دوربین، خروجی را با میزان گشودگی دیافراگم f/2.8 و سرعت شاتر یک چهلم ثانیه و مقدار ISO برابر با ۶۴۰۰ به ثبت رسانده‌اند.

preview

اگرچه خروجی NX1 از نور بیشتری بهره می‌برد اما در خصوص مولفه های دیگر شاهد برتریGH5S هستیم. به عنوان مثال، طیف رنگی غنی‌تر در خروجی دوربین پاناسونیک، نویز کم‌تر و توازن سفیدی بهتر، به خوبی به چشم می‌آید.