به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، سارا بهراد، معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: شورای نظارت و رسیدگی بر آموزشگاه های آزاد هنری و مؤسسات تک منظوره هنری در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان تشکیل شد.

معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بیان کرد: ضوابط شورای تأسیس و نظارت بر آموزشگاه های آزاد هنری بر اساس جلسه ۴۷۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی است که شامل آموزشگاه های آزاد هنرهای تجسمی، موسیقی و نمایش می شود.

بهراد افزود: براین اساس در تمام ادارات کل ارشاد استان ها این جلسات تشکیل شده و در البرز نیز به صورت ماهانه با حضور معاون هنری و سینمایی، رئیس اداره هنری، کارشناسان حوزه های تجسمی، موسیقی و نمایشی و مدیر حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: در جلسه پایان اردیبهشت ماه در بخش تأسیس آموزشگاه های هنری، سه آموزشگاه هنرهای تجسمی، دو مورد موسیقی، سه مورد تأسیس مؤسسه تک منظوره هنری و یک مورد نمایشی و همچنین در بخش تمدید مجوز نیز دو مورد تمدید، یک مورد تجدید نظر آموزشگاه تجسمی و یک مورد تمدید مجوز مؤسسه تک منظوره هنری نیز مورد بررسی قرار گرفت.

بهراد هدف از برگزاری این جلسات را صدور مجوز آموزشگاه های آزاد هنری با بخش های تجسمی، نمایشی و موسیقی، تمدید و یا رسیدگی به شکایات عنوان کرد و گفت: در گذشته این جلسات با فواصل طولانی تری تشکیل می شد اما امسال به دلیل پاسخگویی سریع تر به ارباب رجوع، فاصله آن ها کمتر شده و پایان هر ماه به صورت مداوم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به میزان شهریه تصویب شده از سوی دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی هنری وزارت متبوع که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: نظارت بر این آموزشگاه ها بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد استان است و سرکشی ها به صورت رندم و سرزده به آموزشگاه های سطح استان صورت می گیرد تا در صورت بروز مشکل و یا شکایت، به آن رسیدگی شود.

بهراد اذعان کرد: در صورت مشاهده تخلف در این مؤسسات گزارش های واصله پس از بررسی و تأئید و تصویب شورای فنی استان توسط ادارات کل اعمال و سوابق در پرونده درج و بایگانی می شود؛ مراحل رسیدگی به این موارد به شرح زیر است:
۱-  تذکر شفاهی
۲-  تذکرکتبی
۳-  اخطار کتبی
۴-  توبیخ کتبی
۵-  تعطیل کردن موقت آموزشگاه از سه ماه تا یک سال
۶-  برکنار کردن موقت یا دائم مدیر مسئول
۷-  لغو اجازه تأسیس و تعطیل کردن دائم آموزشگاه و در صورت لزوم معرفی متخلف به مراجع ذیصلاح

معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: در صورت شکایت از نحوه تدریس و موارد آموزشی در آموزشگاه های مذکور، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان وارد عمل شده و رسیدگی می کند؛ شهریه تعیین شده آموزشگاه ها در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز درج شده و آموزشگاه ها اجازه ندارند مبلغی بیش از سقف شهریه اعلام شده دریافت کنند.

انتهای پیام/م/۱۱۰۴/س/۳