استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 503610
چهارشنبه - 9 آبان 1397 - 19:15
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بجنورد مطرح کرد

عزیمت ۵۰ هیئت پیاده‌روی خراسان شمالی به مشهد/ زیرساخت سفر کاروان‌های پیاده فراهم نیست

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بجنورد بابیان اینکه زیرساخت‌های مسیر پیاده‌روی فراهم نیست گفت: اکنون‌که این پیاده‌روی به‌صورت خودجوش انجام می‌شود، وظیفه نهادها و ادارات زی ربط است که زیرساخت‌ها را مهیا کنند که تا به الآن هیچ کار درستی صورت نگرفته است.

عزیمت ۵۰ هیئت پیاده‌روی خراسان شمالی به مشهد/ زیرساخت سفر کاروان‌های پیاده فراهم نیست

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس ناصر هدایتی  در حاشیه مراسم پیاده‌روی کاروان چناران شهر بجنورد به مشهد مقدس، اظهار کرد: یکی از کارهای مهمی که در این چند سال اخیر در خراسان شمالی انجام می‌شود و رواج پیداکرده کاروان‌های پیاده به سمت مشهد مقدس است که هدف از آن بیعت با امامت و ولایت است.

وی این حرکت خودجوش مردمی را کار ارزشمندی دانست و افزود: در دو سال اخیر حدود ۱۷ هزار نفر از خراسان شمالی در این پیاده‌روی شرکت کرده‌اند و امسال نیز از بجنورد ۹ هزار نفر به‌صورت متفرقه و هیئتی عازم مشهد مقدس هستند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بجنورد بابیان اینکه زیرساخت‌های مسیر پیاده‌روی به مشهد مقدس آماده نیست افزود: در استان ما زیرساخت‌ها آماده نیست تا مردم بتوانند بیشتر استقبال کنند قطعاً متقاضی خیلی زیاد است اما تا به الآن به علت فراهم نبودن زیرساخت‌ها تشویق به این کار تا نکردیم.

هدایتی ادامه داد: البته در این چند سال اخیر تلاش شده و اگر کار ارزشمندی هم صورت گرفته مردم خودجوش انجام داده‌اند و امیدواریم که انشا الله در سال‌های بعد به‌جایی برسد که از یک نقطه محوری مانند گل‌بهار مشهد، قوچان یا چناران کاروان‌های کل استان خراسان شمالی و رضوی به‌صورت متمرکز جمع شوند و از یک نقطه حرکت کنند که یک کار ارزشمند و چشمگیر مشابه راهپیمایی اربعین مشابه بتوانیم در استان خراسان شمالی و رضوی داشته باشیم.

وی با اشاره به کاروان چناران شهر بجنورد که بزرگ‌ترین کاروان عازم مشهد است بیان کرد: کاروان چناران شهر با بیش از ۴۰۰ نفر جمعیت همه‌ساله در این پیاده‌روی شرکت می‌کند و مردم خودجوش از خودشان هزینه می‌کنند و این کار بسیار ارزشمند صورت می‌گیرد و ما نیز به‌عنوان خدمتگزار در ادارات و نهادها بایستی وظیفه خود را انجام بدهیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به اینکه مستندات تاریخی مبنی بر پیاده‌روی به مشهد مقدس نداریم بیان داشت: به همین دلیل علما نیز به این قضیه تأکید ندارند چون اگر قرار باشد مطرح و تأکید شود، پیاده‌روی اربعین کربلا تحت شعاع قرار می‌گیرد لذا خیلی تشویق برای انجام این پیاده‌روی نمی‌شود.

هدایتی با اشاره به اینکه این پیاده‌روی به‌صورت خودجوش از سوی مردم طی چند سال اخیر انجام می‌شود گفت: اکنون‌که این پیاده‌روی به‌صورت خودجوش انجام می‌شود وظیفه نهادها و ادارات زی ربط است که زیرساخت‌ها را مهیا کنند و البته این کار بسیار سنگینی است و تا الآن هیچ کار درستی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: حاشیه جاده‌ها درست نیست البته در مسیر ایستگاه‌های صلواتی راه افتاده و برخی نهادها پای‌کار آمده‌اند اما خیلی چشمگیر نیست.

بیش از ۵۰ هیئت پیاده خراسان شمالی عازم مشهد مقدس هستند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بجنورد در ادامه در خصوص تعداد هیئت‌های استان که عازم مشهد هستند تصریح کرد: بیش از ۵۰ هیئت پیاده از خراسان شمالی به سمت حرم مطهر رضوی حرکت می‌کنند که برخی هیئت‌ها از ۱۰۰ نفر، ۲۰۰ نفر، ۳۰۰ و حتی ۷۰ نفر تشکیل‌شده‌اند.

بجنوردی‌های مقیم مشهد میزبان کاروان‌های پیاده خراسان شمالی

هدایتی با اشاره به کار تازه‌ای که امسال شکل‌گرفته گفت: هیئت جوادالائمه در مشهد راه افتاده که میزبانی هیئت‌های پیاده اعم از اسکان و پذیرایی را بر عهده دارد که طی جلساتی که با استانداری خراسان شمالی و رضوی و سازمان تبلیغات استان و خراسان رضوی برگزارشده با مسئولین این هیئت هماهنگی شده تا این کار ارزشمند صورت بگیرد.

وی ادامه داد: این میزبانی از کاروان‌های پیاده در مشهد مقدس نیز به شکل مردمی انجام می‌شود و قرار شده بجنوردی‌های مقیم مشهد پای‌کار بیایند و منازلشان را در اختیار این هیئت‌ها قرار بدهند که این کار از امسال آغازشده و انشا الله در سال‌های بعد رشد پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ ۷۱۰۱۳