تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 352042
یکشنبه - 24 تیر 1397 - 19:48

عرض اندام Nokia 6.1 Plus پیش از رونمایی رسمی؛ اولین گوشی مجهز به ناچ نوکیا در یک قدمی بازار

پس از عرضه موفق گوشی Nokia X6 در چین، علاقه‌مندان به اندروید خام به سرعت خواستار عرضه این گوشی در خارج از چین شدند که در نهایت HMD Global تصمیم به عرضه جهانی آن گرفت. حالا پیش از عرضه رسمی، شاهد ظاهر شدن این گوشی در بنچمارک Geekbench هستیم.

عرض اندام Nokia 6.1 Plus پیش از رونمایی رسمی؛ اولین گوشی مجهز به ناچ نوکیا در یک قدمی بازار

به گزارش پایگاه خبری ربیع،پس از عرضه موفق گوشی Nokia X6 در چین، علاقه‌مندان به اندروید خام به سرعت خواستار عرضه این گوشی در خارج از چین شدند که در نهایت HMD Global تصمیم به عرضه جهانی آن گرفت. حالا پیش از عرضه رسمی، شاهد ظاهر شدن این گوشی در بنچمارک Geekbench هستیم.

هفته گذشته یک خبر موثق حاکی از عرضه نسخه جهانی  این گوشی  تحت نام جدید ۶.۱Plus بود، بر پایه گزارش مورد بحث، این گوشی از روز ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) روانه بازار می‌شود. حالا پیش از آن پایگاه داده بنچمارک Geekbench عرضه Nokia 6.1 Plus را تأیید کرده است.

حالا می دانیم گوشی X6 به طور قطع تحت نام ۶.۱Plus روانه بازارهای جهانی می‌شود، با این حال مشخصات سخت افزاری آن کاملاً مشابه نسخه چینی است.  در حالی که نسخه مخصوص چین یا همان X6 از رابط کاربری و شخصی سازی های اختصاصی بهره می‌برد، نسخه جهانی درست همانند دیگر گوشی‌های نوکیا به اندروید خام مجهز است. هرچند رکورد به ثبت رسیده در بنچمارک Geekbench حاکی از وجود ۴ گیگابایت حافظه رم است، انتظار می‌رود این گوشی دارای نسخه ۶ گیگابایتی نیز باشد.

از ویژگی‌های بارز این گوشی می‌توان نمایشگر ۵.۸ اینچی، قاب شیشه‌ای و یک جفت دوربین را برشمرد. این گوشی نیروی پردازشی خود را از SoC پرقدرت Snapdragon 636 می‌گیرد و بسته به مدل انتخابی، می‌تواند ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم داشته باشد. نسخه اصلی این گوشی در دو ظرفیت ۳۲ و ۶۴ گیگابایت عرضه شده است اما می دانیم نسخه جهانی صرفاً در ظرفیت ۶۴ گیگابایتی عرضه می‌شود.

این گوشی در تست تک هسته امتیاز ۱۳۳۲ و در تست چند هسته امتیاز ۴۹۰۳ را کسب کرده که برای یک گوشی میان رده قابل توجه است.