اقتصاد مقاومتی، اشتغال » برگزیده » دولت و مجلس » سیاسی
کد خبر : 37619
سه شنبه - 2 آذر 1395 - 09:09
لاریجانی در نطق پیش از دستور:

بغض رسانه های دشمن از عظمت اربعین آشکار شد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از رسانه‌های معاند در واکنشی غیرحرفه‌ای مراسم راهپیمایی اربعین حسینی را پوشش ندادند چنین بغض رسانه‌ای نشان از دشمنی آنها با مسلمانان است.

بغض رسانه های دشمن از عظمت اربعین آشکار شد

به گزارش ربیع، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی صبح امروز مجلس در نطق پیش از دستور خود با اشاره به برگزاری مراسم اربعین حسینی اظهار کرد:اربعین حسینی در مقابل انحطاط و آشفتگی اخلاقی و سیاسی دنیای غرب، بار دیگر راهی نو در مسیر همبستگی اجتماعی بر مبنای معنویت و اخلاق نشان داد.

وی افزود: گرچه برخی از رسانه‌های معاند در واکنشی غیرحرفه‌ای در برابر سیل خروشان عاشقان اباعبدالله این مراسم را پوشش ندادند چنین بغض رسانه‌ای نشان از دشمنی آنها با مسلمانان است.

وی از نیروهای نظامی عراقی و همچنین مردم عراق، در برگزاری مراسم اربعین حسینی تقدیر کرد و از تلاش‌های وزارت کشور، نیروهای نظامی، سپاه، وزارت خارجه، وزارت اطلاعات، صدا و سیما و حلال احمر جمهوری اسلامی که با عزمی شورآفرین به برگزاری این مراسم کمک کردند، تجلیل کرد.

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به مصوبه تمدید تحریمها در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: تمامی مسئولان‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دبیر کل سازمان ملل و حتی مسئولان‌ آمریکایی به پایبندی ایران به تعهداتش در توافق هسته‌ای اذعان دارند و این مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا با وجود این حجم از اظهارات در قبال پایبندی ایران به تعهداتش مطابق برجام نشان از غیر صادق بودن آمریکاییها دارد که بارها رهبر انقلاب در سالهای اخیر به آن اشاره کرده‌اند.

لاریجانی با بیان اینکه در سالهای اخیر اتفاقاتی نظیر آنچه در سوریه، یمن و بحرین رخ داده برای تفرقه‌افکنی میان مسلمانان است اظهار کرد: جمهوری اسلامی در سالهای اخیر راه حل سیاسی را برای پایان درگیریها در منطقه ارائه داده است و اتفاقات اخیر به خصوص در افغانستان نشان از استیصال برخی کشورهای منطقه که از گروههای تروریستی حمایت می‌کنند دارد.

وی با اشاره به لغو سخنرانی علی مطهری نایب رئیس مجلس از سوی دادستانی مشهد نیز این واقعه را تاسف‌بار ارزیابی و تصریح کرد: از کمیسیون شوراهای مجلس می‌خواهم تا ابعاد این موضوع را بررسی و پس از کسب نظر دولت گزارش این موضوع را به مجلس ارائه دهد تا از بروز اینگونه وقایع جلوگیری شود.

انتهای پیام / تسنیم