استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 830590
چهارشنبه - 27 شهریور 1398 - 10:38

عدم تامین یارانه حمل و نقل عمومی، شهرداری را به دردسر انداخته است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: عدم تامین یارانه حمل و نقل عمومی از طرف دولت، شهرداری را به دردسر انداخته است و کمک شهرداری از ۳.۹ میلیارد به ۱۱.۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.

عدم تامین یارانه حمل و نقل عمومی، شهرداری را به دردسر انداخته است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مجید اخوان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به متمم بودجه سال ۹۸ سازمان اتوبوسرانی، اظهار کرد: مبتنی بر تصمیماتی که در راستای استفاده بهینه از حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدیدی که وارد ناوگان شده است، بودجه سازمان دچار تغییراتی در درآمد و هزینه بودجه ۹۸ شده که این تصمیمات بر اساس سیاست‌های شورا بررسی و تصویب شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: در بخش درآمدی دو تغییر در آیتم‌ها داریم که یکی درآمد ناشی از بلیط است که این ناوگانی که وارد می‌شود درآمد ناشی از فروش را افزایش می‌دهد که از رقم ۴ میلیارد تومان به حدود ۱۱ میلیارد تومان می‌رسد، یک آیتم هم بحث کمک شهرداری است که بخش اعظمی از هزینه‌های سازمان اتوبوسرانی را شهرداری متکفل است؛ چراکه کرایه بلیط پاسخگوی نیازها نیست؛ البته قرار بوده یک سوم شهرداری، یک سوم دولت و مابقی مردم تامین کنند که بخش دولت چند سالی است که تامین نمی‌شود و کمک شهرداری از ۳.۹ میلیارد به ۱۱.۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.
اخوان گفت: بخشی از تغییرات هم مربوط به هزینه‌های نگهداری اتوبوس‌ها است که در مجموع ۱۱.۳ میلیارد بودجه مصوب بوده که در متمم به بیش از ۲۲ میلیارد تومان رسیده است.
وی با اشاره به تفریغ بودجه سال ۹۷ سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، افزود: رقم بودجه مصوب سازمان برای سال ۹۷ بالغ بر ۷.۲ میلیارد تومان بوده که در اصلاحیه به ۶ میلیارد تومان کاهش یافته و وصولی قطعی حدود ۵.۲ میلیارد تومان است و تقریبا ۹۰ درصد هزینه‌ها هم توسط شهرداری تامین می‌شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: در بخش هزینه‌ها نیز بالغ بر ۴ میلیارد تومان هزینه انجام شده است؛ تفریغ بودجه سال ۹۷ سازمان فرهنگی نسبت به سال ۹۶ نواقص بسیار کمتری داشته است.
اخوان با اشاره به تفریغ بودجه سال ۹۷ سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر، اظهار کرد: بودجه سازمان در سال ۹۷ حدود ۱۱ میلیارد تومان بوده که اصلاحیه هم همین بوده و عدد تغییری نداشته و اقلام تغییر داشته و وصولی ۸.۹ میلیارد تومان بوده است؛ هزینه‌ها هم حدود ۷ میلیارد تومان بوده است.