به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، محسن رعنایی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به وضعیت فعلی بیمه سلامت در استان اظهار کرد: در سال جاری با پرداخت‌های به هنگام مطالبات پزشکان و مراکز درمانی و داروخانه‌ای در خراسان شمالی ارزش این بیمه ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه اکنون پنج صندوق بیمه در مجموعه بیمه سلامت در حال فعالیت هستند  افزود: ۶۳۱ هزار نفر در خراسان شمالی از خدمات این پنج صندوق به تفکیک ۵۷ هزار نفر بیمه کارکنان دولت، ۱۳۱ هزار نفر بیمه همگانی، ۴۲۰ هزار نفر بیمه روستایی و ۲۲ هزار نفر نیز ایرانیان و سایر اقشار بهره می‌برند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همچنین گفت: افراد تحت پوشش بیمه سلامت همگانی فقط می‌توانند از خدمات درمانی و بیمه‌ای در مراکز دولتی استفاده کنند و این دفترچه‌های بیمه در مراکز خصوصی فاقد اعتبار است.

وی از اقدام جهت راه‌اندازی ارجاع الکترونیک و نسخه‌نویسی رایانه‌ای تا انتهای سال جاری خبر داد و اظهار کرد: شهرستان اسفراین به‌عنوان نخستین شهرستان به جهت انجام این خدمات در استان انتخاب‌شده که تا اسفندماه مقدمات انجام نسخه‌نویسی رایانه‌ای در این شهر عملی شود.

رعنایی در خصوص میزان وجود همپوشانی بیمه‌ای در میان اقشار مختلف استان گفت: بر اساس آمارهای به‌دست‌آمده از سوی نهادهای بیمه‌ای مختلف قریب به ۳۰۰ هزار دفترچه بیمه اضافی در اختیار مردم استان است که باید با فرهنگ‌سازی در آینده هر فرد به تنها یک دفترچه درمانی برسد.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۴۶۳ بیمار خاص در مجموعه بیمه سلامت استان تصریح کرد: هزینه‌های بیماران خاص رایگان است و بیمار هیچ‌گونه مبلغی را پرداخت نمی‌کند و بیماران ام اس نیز ده درصد مبالغ بر عهده این افراد است.

انتهای پیام/