پیشخوان » حج و زیارت و وقف » فرهنگ و هنر
کد خبر : 853162
جمعه - 19 مهر 1398 - 15:09

عبور ۴۲۰ هزار زائر از مرزها طی روز گذشته/ مردم به مرز خسروی نروند

سخنگوی ستاد اربعین از مردم خواست با توجه به تعطیلی مرز خسروی از ساعت ۱۴ امروز، برای عبور و ورود به خاک عراق، دیگر به این نقطه مرزی مراجعه نکنند.

عبور ۴۲۰ هزار زائر از مرزها طی روز گذشته/ مردم به مرز خسروی نروند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، احمد محمدی‌فر، دبیر و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین، دقایقی قبل در ارتباط زنده و مستقیم با شبکه خبر با اعلام این‌که مرز خسروی از ساعت ۱۴ امروز از طرف عراق بسته خواهد شد، از هموطنانمان خواست اکیداً به این نقطه مرزی مراجعه نکنند.

وی با درخواست از زائران اربعین حسینی مبنی بر این‌که سفرشان را به تأخیر بیندازند و به روزهای بعد موکول کنند، اظهار داشت: تراکم شدید در محورهای مواصلاتی و راه‌های منتهی به مرزهای چهارگانه موجب ترافیک بی‌سابقه‌ای در این مرزها شده و با وجود امکانات در خاک کشورمان، تمهیدات کشور عراق برای پذیرایی از این تعداد زائر، پاسخگو نیست.

محمدی‌فر با بیان این‌که دولت عراق، تمام سعی و تلاش خود را برای پذیرش این حجم از زائران اربعین حسینی به خدمت گرفته، اعلام کرد: روز گذشته بیش از ۴۲۰ هزار زائر از مرزهای چهارگانه کشورمان رهسپار شهرهای زیارتی عراق شده‌اند که چنین آماری در نوع خود بی‌سابقه است.

خبرنگار فارس که در مرز خسروی مستقر است، ساعتی قبل گزارش داد که به دلیل محدودیت امکانات و فاصله ۱۵ کیلومتری پیاده کردن زائران تا گیت‌های خروجی کشور، برای سفر خانوادگی زائران اربعین مناسب نیست.

انتهای پیام/