استانها » البرز
کد خبر : 874938
سه شنبه - 14 آبان 1398 - 19:08

ظرفیت‌های پژوهشی، فرصتی برای مقابله با تحریم‌ها است

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی مؤسسات تحقیقاتی فرصت مناسبی برای مقابله با تحریم‌هاست.

ظرفیت‌های پژوهشی، فرصتی برای مقابله با تحریم‌ها است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، عبدالرضا باقری، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ظهر امروز در حاشیه رونمایی از سه طرح پژوهشی محققان پژوهشگاه مواد و انرژی با اشاره به شرایط تحریم، فعال‌کردن ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی داخل کشور را فرصت مناسبی برای مقابله با تحریم‌ها دانست.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اذعان کرد: در شرایط تحریم پژوهشگاه‌ها می‌توانند از دانش فنی و ظرفیت‌های موجود به بهبود کیفیت کالاهای ایرانی و کمبود قطعات و مواد موردنیاز صنعت کشور کمک کنند.

وی با اشاره به ظرفیت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور افزود: با توجه به فضای ایجاد شده و تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در فعال‌سازی پژوهشگاه‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی کشور به سمت پایلوت‌سازی و تجاری‌سازی محصولات پژوهشی پیش می‌روند.

باقری مطرح کرد: امروز در پژوهشگاه مواد و انرژی شاهد رونمایی از سه دستاورد مهم بودیم که تولید آن‌ها می‌تواند بخش مهمی از نیازهای کشور را پوشش دهد و کشور را از خرید این محصولات بی‌نیاز کند، این پژوهشگاه با توجه به سابقه طولانی و وجود متخصصان باتجربه می‌تواند در تأمین نیازهای کشور نقش مؤثری ایفا کند.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امسال پروژه‌های تحقیقاتی بسیاری به ثبت رسیده‌اند، ادامه داد: در هفته پژوهش شاهد به ثمر رسیدن دستاورهای تحقیقاتی از پژوهشگران سراسر کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/س/ی