تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 314081
جمعه - 11 خرداد 1397 - 09:43

ظاهر گوشی های پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال پیش از رونمایی لو رفت!

تصویر محافظ پرچمداران نسل بعد گوگل روز گذشته منتشر شد و بر اساس آن، ظاهر گوشی پیکسل ۳ و مدل XL آن در رسانه ها درز پیدا کرده است.

ظاهر گوشی های پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال پیش از رونمایی لو رفت!

به گزارش پایگاه خبری ربیع،تصویر محافظ نمایشگر Pixel 3 منتشر شد که حکایت از نمایشگر برش خورده آن داشت (محافظ نمایشگر گوشی گوگل پیکسل ۳ به برش نمایشگر اشاره می کند!). بر اساس همین عکس، امروز شاهد افشای تصویری هستیم که ظاهر گوشی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال را به نمایش می گذارد. همان طور که می بینید، مدل ابتدایی در قسمت بالا و پایین نمایشگر دارای حاشیه است و در قسمت بالایی نمایشگر مدل XL، شیاری قرار گرفته که با نام ناچ (Notch) این روزها شناخته می شود.

شیار بالایی نمایشگر این روزها به یک موضوع مهم برای تولیدکنندگان گوشی های هوشمند تبدیل شده، این در حالی است که کاربران نظرات ضد و نقیضی نسبت به آن عنوان کرده اند. برخی افراد با این ویژگی ارتباط خوبی برقرار کرده اند و بعضی دیگر نیز به شدت از آن متنفرند. پس وجود ناچ در Pixel 3 XL نمی تواند موضوع تعجب آوری به حساب آید. پشتیبانی سیستم عامل اندروید P از برش نمایشگر نیز گواه همین موضوع است.

ظاهر گوشی پیکسل 3

اگر با دقت به تصویر مربوط به ظاهر گوشی پیکسل ۳ نگاه کنیم، در قسمت پایینی نمایشگر می توانیم یک محفظه ای را ببینیم که به احتمال زیاد به اسپیکر تعلق دارد؛ اتفاقی که در نسل پیشین این تلفن هوشمند نیز رخ داد. اگر تصویر منتشر شده از محافظ نمایشگر این محصول نیز واقعیت داشته باشد، باید منتظر قرارگیری دوربین سلفی دوگانه در نسل سوم گوگل پیکسل نیز باشیم. البته بد نیست بدانید که هنوز اطلاعاتی در مورد دوربین های Pixel 3 منتشر نشده است.

نکته دیگری که در تصویر به چشم می خورد، نقاط بزرگ بریده شده برای دوربین و اسپیکر است و به نظر می رسد که نسبت به نسل پیشین، باید انتظار افزایش اندازه آنها را داشته باشیم.

بر کمتر کسی پوشیده است که هر دو گوشی، از نسبت تصویر ۱۸:۹ بهره می برند، اما هنوز اخباری در مورد نوع پنل (LCD یا OLED) آنها مطرح نشده است. نسل دوم پیکسل به نمایشگر OLED مجهز بود، اما همان طور که می دانید، اختلالاتی در پنل قرار گرفته روی مدل XL که توسط شرکت ال جی ساخته شده بود، گزارش شد. اخبار و شایعاتی که این روزها به گوش می رسد، حاکی است که گوگل برای نسل سوم گوشی های خود نیز مجددا با ال جی همکاری خواهد کرد.

ظاهر گوشی پیکسل 3

کمپانی های گوگل و ال جی مدت هاست که در پروژه های مختلف (مانند نکسوس ۴، نکسوس ۵ و نکسوس ۵X) با یکدیگر همکاری داشته اند و عجیب نیست اگر مجددا شاهد مشارکت آنها با یکدیگر باشیم، اما بین ۵ الی ۶ ماه تا رونمایی از محصول آینده غول دنیای جستجوگرها باقی است و به نظر می رسد کمی زود است تا در این مورد صحبت کنیم.

از طرف دیگر گوگل هنوز با شرکت های دیگر برای ساخت نسل بعد گوشی های خود در حال مذاکره است. بد نیست بدانید که پیکسل ۲ توسط HTC ساخته شد و این در حالی است که مسئولیت ساخت مدل XL آن بر عهده ال جی بوده است.