پیشخوان » تولیدی » دامون رشیدزاده » گزارش » گزارش-مصاحبه » والیبال و بسکتبال » ورزشی
کد خبر : 743435
سه شنبه - 28 خرداد 1398 - 11:42
نگاهی به هفته سوم مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها

طوفان والیبال در ایران

تب والیبال این روزها حسابی داغ است و درخشش شاگردان کولاکوویچ هم به این فضا دامن زده است. تیم ملی والیبال ایران پس از شکست میلیمتری از برزیل پر افتخارترین تیم والیبال جهان، مسابقات را طوفانی ادامه داد و با پیروزی‌های درخشان یکی یکی رقبا را از پیش رو برداشت.

طوفان والیبال در ایران

به گزارش پایگاه خبری ربیع، تب والیبال این روزها حسابی داغ است و درخشش شاگردان کولاکوویچ هم به این فضا دامن زده است. تیم ملی والیبال ایران پس از شکست میلیمتری از برزیل پر افتخارترین تیم والیبال جهان، مسابقات را طوفانی ادامه داد و با پیروزی‌های درخشان یکی یکی رقبا را از پیش رو برداشت.

میزبانی تیم ملی کشورمان در شهر ارومیه باعث شد هفته سوم مسابقات لیگ ملت‌ها برای ایران جذاب‌تر از همیشه دنبال شود. سالن زیبای غدیر ارومیه در تمامی بازی‌های ایران لبالب از تماشاگر بود و همین باعث شد سه بازی تیم ملی کشورمان در این مرحله به کابوسی برای رقبا تبدیل شود.

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال با نتیجه قاطع برابر روسیه به پیروزی رسید تا با ۲۴ امتیاز در صدر جدول این رقابت‌ها قرار بگیرد.

در پایان دیدارهای هفته سوم علاوه بر صدرنشینی تیم ملی، سید محمد موسوی نیز صدرنشینی برترین مدافعان را در اختیار گرفت. همچنین سعید معروف در جایگاه اول بهترین پاسور، امیر غفور به ترتیب در رده دوم و سوم برترین حمله و امتیاز آور و محمدرضا حضرت پور در جایگاه چهارمین دریافت کننده قرار گرفت.

استقبال بی نظیر مردم ارومیه

مردمان خونگرم و میهمان نواز ارومیه میزبانان خوبی برای ملی پوشان بودند و حتی لحظه‌ای دست از حمایت بازیکنان برابر حریفان برنداشتند. مردمانی که از ساعت‌ها قبل از آغاز بازی در سالن غدیر حاضر و یک صدا با شور و حرارت و سر دادن شعار به حمایت از تیم ملی پرداختند و آنهایی که موفق به خرید بلیت و ورود به ورزشگاه نشده بودند در پارک‌ها به صورت جمعی به تماشای مسابقات پرداختند.

ارومیه برای نخستین بار میزبان لیگ جهانی والیبال بود و نقطه قوت و برگ برنده این شهر مردمان ساده، بی آلایش و دوست داشتنی بود که از جان و دل به حمایت تیم ملی پرداختند، مردمانی که جو فوق العاده ای در سالن غدیر ایجاد کردند و نه تنها ذره بی احترامی به حریفان انجام ندادند بلکه رقیبان را نیز تشویق کردند.

درسی که به کوبیاک داده شد

حضور چند هزار نفری تماشاگران با پرچم و شال‌های مخصوص در سالن بازی‌ها، رنگ و لعاب خاصی به رقابت‌ها داده بود. تماشاگرانی که ذره‌ای به رقبا بی احترامی نکردند تا بازیکنان جوان لهستان پیام آور میهمان نوازی مردم ایران به کوبیاک باشند. کوبیاکی که هر بار در ایران و در مقابل تیم ملی قرار می‌گرفت، بازی را با جنگ روانی به حاشیه برده بود اما این بار در غیاب او هیچ جنگ لفظی و درگیری زیر تور میان دو تیم ایران و لهستان رخ نداد.

حضور بانوان

حضور بانوان تماشاگر در سالن غدیر از دیگر نکات مثبت در سالن غدیر بود که گزینشی در کار نبود و بانوان به راحتی وارد سالن شدند و به حمایت از تیم ملی پرداختند هر چند ظرفیت در نظر گرفته شده برای بانوان با توجه به تقاضای حضور اندک بود اما گام خوبی برای حضور بانوان بود.

خروج میزبانی از تهران و برگزاری آن در شهرستان‌ها می‌تواند به رونق این شهرها کمک کند البته اگر با استفاده از تجربیات به دست آمده از این رویداد در جهت پیشرفت و بهبود گام برداشته شود.

تجربه مفید برای فوتبال

تجربه میزبانی در ارومیه برای فوتبالی هم درس‌های کمهمی به دنبال داشت. مدت‌هاست تیم ملی فوتبال کشورمان در هیچ ورزشگاهی به جز آزادی میزبان حریفان خود نبوده است و به همین دلیل هم در بسیاری از مواقع ورزشگاه آزادی با تماشاگران اندک میزبان تیم ملی است این در حالی است که اگر بازی‌های ملی در ورزشگاه‌های دیگر شهرها برگزار شود تماشاگران شهرستانی برای تیم ملی سنگ تمام می‌گذارند و مانند ارومیه به کابوسی برای رقبا تبدیل می‌شوند. امیدواریم در بازی‌های آینده تیم ملی شاهد برگزاری بازی‌ها در دیگر شهرهای کشور باشیم.

میزبانی اردبیل

ملی پوشان ایران با بردهای هفته سوم صدر جدول رده بندی را تصاحب کردند تا با روحیه بالا هفته چهارم را آغاز کنند. دیدارهای هفته چهارم به میزبانی اردبیل از ۳۱ خرداد ماه جاری آغاز می‌شود. ایران در هفته چهارم به ترتیب میزبان پرتغال، استرالیا و فرانسه است.