اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » تولیدی » زهرا نصیری » نمایشگاه
کد خبر : 1017915
سه شنبه - 17 خرداد 1401 - 12:05
نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان درپاسخ به خبرنگارربیع عنوان کرد:

طلا قاچاق در اصفهان وجود ندارد /کاهش صادرات طلا به دلیل تحریم ها و ترس کشورها ست

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان با اشاره به اینکه به دنبال احداث شهرک طلا دراصفهان هستیم، گفت: امسال کلنگ شهرک طلا اصفهان زده می‌شود و البته جانمایی این شهرک انجام شده و امیدواریم تا دو سال آینده این شهرک به سرانجام برسد .

طلا قاچاق در اصفهان وجود ندارد /کاهش صادرات طلا به دلیل تحریم ها و ترس کشورها ست

به گزارش خبرنگار ربیع، محمدرضا خسروی در نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گران‌بها، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان، با اشاره به اینکه اصفهان پایتخت طلای کشور است  ازمعضل کاهش صادرات طلا در اصفهان، نام برد و گفت: سال ۹۱ حجم صادرات طلا از گمرک اصفهان ۸۰۲ میلیون دلار بود که سال گذشته به ۳۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگارربیع درخصوص قاچاق طلا در اصفهان، گفت: در اصفهان قاچاق طلا وجود ندارد. در دو سال گذشته تعداد معدودی تخلف وجود داشته است که به شدت با آن برخورد شد. هیچ کالای قاچاقی در اصفهان وجود نداشته و اخباری که مبنی بر قاچاق طلا منتشر می‌شود صحیح نیست.

وی دلیل کاهش صادرات طلا را تحریم‌ها و ترس دیگر کشورها عنوان کرد وگفت: تولید طلا از اصفهان، تهران و یا یزد است.

خسروی، درباره ارائه فاکتور طلا که توسط برخی از فروشندگان انجام نمی شود افزود: همه مصنوعات طلا کد استاندارد داشته و خریداران باید حتماً فاکتور دریافت کنند.

وی در پاسخ به پرسش دیگرخبرنگار ربیع درباره جابه جایی و ایمن سازی کارگاه های اطراف میدام امام(ره) گفت: کارگاه‌های اطراف میدان نقش جهان استانداردسازی و پساب‌های این کارگاه‌ها توسط شرکتی دانش‌بنیان تصفیه می‌شود.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان تاکید کرد: این دوره از نمایشگاه در فضایی به وسعت ۶۵۰۰ مترمربع از ۱۸ تا ۲۲ خردادماه از ساعت ۱۱تا ۲۰ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برپا خواهد شد که متراژ آن ۳۰ درصد بیشتر از نمایشگاه طلای تهران است.

زهرا نصیری