نگاهی به دیدار سپاهان ایران – السد قطر

طلایی پوشان در اندیشه شکار گرگ‌های قطری

در چارچوب رقابت‌های هفته دوم گروه D لیگ قهرمانان آسیا، امروز و از ساعت ۱۹ و ۵ دقیقه تیم‌های السد قطر و سپاهان ایران در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه به مصاف یکدیگر می‌روند.

طلایی پوشان در اندیشه شکار گرگ‌های قطری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در چارچوب رقابت‌های هفته دوم گروه D لیگ قهرمانان آسیا، امروز و از ساعت ۱۹ و ۵ دقیقه تیم‌های السد قطر و سپاهان ایران در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه به مصاف یکدیگر می‌روند.

سپاهان که در اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا طوفانی ظاهر شده بود حالا در دومین گام تیم قدرتمند قطر را مقابل خود می‌بیند.

در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا سپاهان تاکنون ۱۰ بار برابر تیم‌های قطری به میدان رفته است که هیچکدام از آنها با نتیجه تساوی به پایان نرسیده و ۵ پیروزی و ۵ شکست حاصل کار سپاهان برابر نماینده‌های قطر بوده است. الغرافه، السد و لخویا ۳ تیم قطری هستند که سپاهان تاکنون برابر آنها بازی کرده است. در این بین السد ۴ بار به مصاف سپاهان رفته که ۲ برد برای هر کدام از تیم‌ها رقم خورده است. سپاهان از آخرین رویارویی با تیم‌های قطری که اتفاقاً همین تیم السد است خاطره خوشی دارد. آن‌ها در فصل ۲۰۱۴ و در مرحله گروهی در فولادشهر با نتیجه ۴ بر صفر السد را شکست دادند اما در پایان مرحله گروهی این السد بود که بالاتر از سپاهان به مرحله بعد صعود کرد. این بهترین پیروزی در تقابل‌های سپاهان و نماینده‌های قطر به شمار می‌رود.

السد قطر

تیم نامدار قطری که چند فصلی است هدایت آن بر عهده ژاوی هرناندز است هرچند در لیگ داخلی عملکرد ایده‌آلی نداشته و فعلاً پشت سر رقیب اصلی خود یعنی الدحیل قرار گرفته اما در لیگ قهرمانان آسیا شروع خوبی داشته است. آن‌ها در هفته اول مرحله گروهی در شهر ریاض عربستان به مصاف النصر رفتند و در حالی که در مقطعی از بازی حتی از میزبان خود پیش افتاده بودند در نهایت یک تساوی با ارزش ۲ بر ۲ کسب کردند تا دست خالی به قطر بازنگردند.

حالا السدی‌ها که به گرگ‌ها ملقب هستند در اولین بازی خانگی خود در اندیشه کسب ۳ امتیاز هستند تا علاوه بر پیشی گرفتن از تیم صدرنشین گروه، امیدهای خود را برای صعود از گروه مرگ بیشتر کنند.

السد با خط حمله مخوف خود که در رأس آن بغداد بونجاح، مهاجم الجزایری‌اش قرار دارد و اکرم عفیف، بازیکن سال آسیا، حسن الهیدوس و تائه هی نام پشت سر او قرار دارند برای هر خط دفاعی مشکل ساز است. بر خلاف العین، السد در خط دفاعی نیز مهره‌های با ارزشی دارد و به نوعی خط دفاعی تیم ملی قطر که اخیراً قهرمان آسیا شد دفاع السد را تشکیل می‌دهند. در دفاع وسط بوعالم خوخی و طارق سلمان و دو مدافع کناری یعنی پدرو میگوئل و عبدالکریم حسن همگی ملی پوشان باتجربه السد به شمار می‌روند.

رهبری این تیم پر مهره بر عهده ژاوی هرناندز، بازیکن سال‌های نه چندان دور بارسلونا است که پس از چند فصل بازی در السد، بازنشسته و سرمربی این تیم شد و فصل گذشته نیز تا مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان صعود کرد.

سپاهان

یروزی پرگل سپاهان در اولین دیدارش در لیگ قهرمانان آسیا در حالی به دست آمد که این تیم ۴ فصل از این رقابت‌ها دور بود و در خانه حریفی بازی می‌کرد که تاکنون موفق به شکستش نشده بود. آن‌ها العینی را شکست دادند که دست کم از لحاظ نام و اعتبار جزو تیم‌های درجه یک غرب آسیا به شمار می‌رود. همه این‌ها به قدر کافی ثابت می‌کند کاروان سپاهان پس از برد ۴ گله در زمین العین تا چه میزان از لحاظ روحی در سطح بالایی قرار گرفته است. سپاهان که فردای پیروزی برابر العین، امارات را به مقصد دوحه ترک کرد به خوبی به شرایط جوی دوحه عادت کرده و ۵ جلسه تمرینی در این شهر به اضافه شرایط میزبانی عالی السد از سپاهان در دوحه، طلایی پوشان را کاملاً آماده بازی با السد کرده است. شاید تنها نگرانی کادر فنی سپاهان مصدومیت گئورگی گولسیانی باشد که باعث می‌شود دست این تیم در خط دفاع بسته شود، هرچند علی مصلح جانشین گولسیانی در دیدار برابر العین عملکرد بسیار خوبی در کنار طیبی داشت و باعث شد نورافکن با حضور در خط هافبک راندمان میانه میدان طلایی پوشان را بالا ببرد. در بین ۶ بازی مرحله گروهی، دیدار با السد در دوحه برای سپاهان سخت‌ترین بازی به حساب می‌آید و با توجه به اینکه سپاهان فعلاً با ۳ امتیاز صدرنشین گروه است شاید یک امتیاز هم از این دیدار برای شاگردان امیر قلعه نویی ایده‌آل باشد.