استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 797646
سه شنبه - 22 مرداد 1398 - 23:08

طرح پایش بروسلوز در خراسان شمالی شکست خورد/ مبارزه با تب کنگو نیازمند اعتبار

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به وضعیت طرح پایش بروسلوز در استان گفت: این طرح به دلیل عدم تأمین اعتبار در خراسان شمالی شکست خورد و باعث ایجاد بدهی به دامپروران شده است.

طرح پایش بروسلوز در خراسان شمالی شکست خورد/ مبارزه با تب کنگو نیازمند اعتبار

 

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، سید محمدمهدی احمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دامپزشکی شرح وظایف زیادی دارد و هر وظیفه برای این اداره تبعات کاری دارد، و با توجه به اینکه در به‌جای آوردن مراسمات مذهبی نباید مزاحمتی برای کسی ایجاد کنیم.

وی در ادامه افزود: وظیفه اصلی دامپزشکی مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که برای اجرای این وظیفه بزرگ نیازمند کمک و همیاری است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اهمیت رسانه‌ها بیان کرد: خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه همانند چشم و بازوهای ما هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اداره کل دامپزشکی هر کاری انجام شود و نشود را به‌صورت شفاف اعلام می‌کند و افزود: در عید قربان امسال ۶۱ اکیپ بازرسی در استان فعالیت داشته‌اند که از این تعداد ۳۰ اکیپ به‌صورت سیار و ۳۱ اکیپ به‌صورت ثابت در استان خدمات ارائه داده‌اند.

احمدی در ادامه افزود: در عید قربان امسال ۱۷ نفر از ناظرین ذبح شرعی در استان حضورداشته‌اند که روز عید ۳ هزار و ۹۳۱ رأس دام مورد بازرسی بهداشتی قبل از کشتار و تعداد یک هزار و ۴۳۰ رأس دام مورد بازرسی حین و بعد از کشتار قرار گفته است.

وی در ادامه افزود: در بازرسی‌های انجام‌شده ۴ لاشه ضبط و ۱۳۴ لاشه اصلاح‌شده است که وزن لاشه‌های ضبط‌شده قریب به ۱۱۷ کیلوگرم رسیده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در ادامه افزود: در سال گذشته بازرسی لاشه قبل از ذبح ۳۹ درصد کاهش و بازرسی در حین ذبح نسبت به سال قبل ۴۰ درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استانها صداوسیما بیان کرد: جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها یکی از اتفاقات خوب برای استان است اگر به معرفی پتانسیل‌های استان بپردازد؛ با توجه به اینکه خراسان شمالی توان بالایی در بخش دامپروی دارد و ۳ درصد جمعیت دامی کشور در خراسان شمالی است.

احمدی در ادامه با اشاره به طرح پایش بروسلوز در استان خراسان شمالی بیان کرد: طرح پایش بیماری بروسلوز به‌صورت پایلوت در شهرستان فاروج اجرایی شده که به دلیل عدم پرداخت اعتبار با شکست روبرو شده و باعث بدهکاری ۱۱۰ میلیونی اداره دامپزشکی به دامپروران شد و برای اجرای این طرح نیازمند اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی است.

 وی در ادامه افزود: تعاونی گاو داران در استان ما فعالیت ندارد و تعطیل است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در انتها بیان کرد: برای مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو در استان نیازمند خرید سم است که اعتباری بالغ‌بر ۲ میلیارد نیازمند است.

انتهای پیام/ر