استانها » البرز
کد خبر : 802419
یکشنبه - 27 مرداد 1398 - 15:30

طرح ضربتی پلیس البرز به انهدام ۱۸ باند سرقت منجر شد

فرمانده انتظامی استان از انهدام ۱۸ باند سرقت و دستگیری ۶۴ متهم در طرح ضربتی پلیس خبر داد.

طرح ضربتی پلیس البرز به انهدام ۱۸ باند سرقت منجر شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز، ظهر امروز در جمع خبرنگاران و در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات پلیس که در ساختمان پلیس آگاهی برگزار شد گفت: در اجرای طرح های ضربتی پلیس البرز ، که در شهرستان های کرج و فردیس به طور همزمان اجرا شد، ۱۷ باند سرقت متلاشی شد.

محمدیان افزود: در اجرای این طرح ۶۵ متهم دستگیر شدند که از مجموع آنها ۵۴ سارق  و ۱۱ مال خر هستند و ارزش ریالی اموال کشف شده ۱۰۰میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: اموال سرقتی شامل طلاوجواهرات، دوچرخه، باند، ضبط و پخش خودرو ، رایانه ، پلاک جعلی، تجهیزات داخل خودرو، آمپیلی، سنگفرز، دستگاه جوش و مقادیری کابل های برق است.

سردارمحمدیان با بیان این که به مالباختگان از طریق پیامک و تماس تلفنی برای شناسایی اموالشان اطلاع رسانی خواهد شد از شهروندانی که مورد سرقت قرار گرفته اند خواست تا برای شناسایی اموالخود به سامانه نما مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: مال باختگان برای شناسایی اموال خود همواره به پلیس آگاهی مراجعه می‌کنندکه فعالیت این سامانه علاوه بر عدم حضور به مقر پلیس دسترسی سریع به اطلاعات اموال کشف شده خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در این سامانه قسمتی از شماره سریال اموال کشف شده درسایت نما به نشانی www.police.ir باعکس کالای کشف شده بارگزاری شده که مالباختگان می‌توانند برای ورود به سامانه نما باواردکردن کد ملی و پس از انتخاب استان مورد نظر سریال کالای سرقت شده را وارد تا اصالت کالا مشخص شود.

وی از شهروندان درخواست کرد: با توجه به این که بیشتر سرقت ها در ابتدای شب صورت می گیرد در حین خروج از منزل حتما درب منزل خود را قفل کنند و نسبت به این مهم سهل انگار نباشن و همچنین رانندگان هنگام توقف کامل، حتما از قفل فرمان وتجهیزات ایمنی استفاده کنند تا زمینه سرقت برای مجرمان فراهم نکنند.

انتهای پیام/ب