استانها » اصفهان » فرزانه افسرطه
کد خبر : 585671
سه شنبه - 4 دی 1397 - 10:28
آیین رونمایی از طرح‌های سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان:

طرح دیده بان آلودگی هوا، بارهای شناسنامه دار و نظارت تصویری مراکز معاینه فنی

آیین رونمایی از طرح‌های سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان با حضور شهردار اصفهان و مدیران شهری، اعضای شورای اسلامی شهر و رییس پلیس راهور اصفهان برگزار شد.

طرح دیده بان آلودگی هوا، بارهای شناسنامه دار و نظارت تصویری مراکز معاینه فنی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در این آیین از اپلیکیشن حمل و نقل بار شهری، دیده بان آلودگی هوا، سند حمل بار درون شهری و نظارت تصویری مراکز معاینه فنی رونمایی شد.

قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان با اشاره به رشد ۱۵ درصدی معاینه فنی، صدور بخشنامه برای معاینه فنی تمام خودروهای شهرداری و فعالیت ۸ مرکز معاینه فنی شهرداری برای خودروهای سبک و یک مرکز برای ماشین‌های سنگین را زمینه‌ای برای کاهش آلایندگی عنوان کرد و از ورود اتوبوس‌ها به مراکز معاینه فنی و هماهنگی به سایر ارگان‌ها خبر داد و افزود: مشارکت سایر نهادها در مقابیله با آلودگی هوا لازم است.

وی بیان داشت: اپلیکیشن های حمل و نقل بار در شهر می‌تواند تضمینی برای حمل بار توسط شهروندان باشد. همچنین، توزین در حال حرکت مزایایی از جمله تخریب نشدن آسفالت‌ها، سالم ماندن راه‌ها و عدم تخریب زیرساخت‌های جاده‌ای را برای شهر دارد.

مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان اصفهان، حمل و نقل را از موضوعات مهم و حساس در حوزه شهری و برون شهری نامید و افزود: این سازمان طرح همیار محیط زیست را پیگیری می‌کند و چنانچه این طرح با طرح دیده بان آلودگی هوا همزمان باشد، شرایط زیست محیطی خوبی برای اصفهان فراهم می‌کند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان نیز در ادامه این جلسه ضمن تبریک هفته حمل و نقل، اظهار کرد: رشد روز افزون جمعیت در شهرها و تقاضای استفاده از وسایل نقلیه سبک و سنگین و باربر شیوه‌های مدیریتی جدید را می‌طلبد.

طهماسبی یکی از مؤلفه‌های توسعه یافتگی شهر را سیستم‌های حمل و نقل عنوان کرد و با اشاره به رونمایی از بارنامه درون شهری به عنوان سند حمل بار درون شهری، گفت: به منظور ساماندهی حمل ونقل بار ناگزیر به شناسنامه دار کردن بارهای حمل و نقلی درون شهر هستیم تا بتوانیم مبدأ و مقصد بار، کیفیت حمل بار و جلوگیری از خسارت به زیرساخت‌های شهری را کنترل کنیم. وی از نصب ۱۵ دوربین نظارت تصویری با ۸۰ میلیون تومان هزینه با هدف راهنمایی شهروندان متقاضی خدمات معاینه فنی خبر داد.

 وی یکی از مهمترین طرح‌های مشترک میان شهرداری، پلیس راهور و اداره کل محیط زیست استان اصفهان را دیده بان آلودگی هوا نامید که ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی استفاده از هوای پاک است.

در این مراسم معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان از اقدامات خوبی در حوزه حمل و نقل شهر اصفهان خبر داد که بازسازی ۳۰ دستگاه اتوبوس فرسوده و افزودن آن‌ها به ناوگان اتوبوسرانی شهر، رونمایی از یک دستگاه اتوبوس بازسازی شده برای جانبازان و معلولان و جشنواره رانندگان حرفه‌ای از جمله اقداماتی بود که طی هفته گذشته در بخش حمل و نقل شهر اتفاق افتاد و تا ۲۹ دی ماه ادامه می‌یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تاکید کرد: امیدوارم از فردا از طریق دوربین‌های شهری پلاک خوانی خودروهای فاقد معاینه فنی را فعال کنیم.