اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » شهرداری اصفهان
کد خبر : 919078
سه شنبه - 17 دی 1398 - 15:11
تا پایان بهمن ماه امسال؛

طرح جامع مطالعات تعیین سیاهه انتشار آلاینده‌ها نهایی می‌شود

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان گفت: تا پایان بهمن‌ماه سال‌جاری مطالعات جامع برنامه‌ریزی سیاهه انتشار آلاینده ها در اصفهان نهایی خواهد شد..

طرح جامع مطالعات تعیین سیاهه انتشار آلاینده‌ها نهایی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، سیدرضا جعفریان‌فر در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: شهرداری اصفهان در راستای برنامه‌ریزی برای تعیین سیاهه انتشار آلاینده‌ها طرح جامع مطالعات را با استفاده از مشاوره دو مرکز علمی معتبر دانشگاه‌های صنعتی و اصفهان در دست اقدام دارد.

وی افزود: فصل آخر طرح جامع مطالعات تعیین سیاهه انتشار آلاینده‌ها در جلسه شورای محیط زیست شهر با حضور شهردار اصفهان توسط مشاور ارائه و نقطه نظرات مسئولان دستگاه‌های اجرایی حاضر در جلسه و کارشناسان دریافت و به مشاور جهت مد نظر قراردادن نظریات ارائه شد.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان با بیان اینکه مشاور هنوز در مطالعات انجام شده فعلی سهم هیچ آلاینده‌ای را مشخص نکرده است، گفت: با جمع‌بندی و نهایی‌شدن طرح جامع برنامه‌ریزی سیاهه انتشار آلاینده‌ها، سهم آلاینده‌ها مشخص خواهد شد تا بر اساس آن دستگاه‌های ذی‌ربط برنامه‌ریزی لازم را جهت کاهش آن داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان بهمن‌ماه سال‌جاری مطالعات جامع برنامه‌ریزی سیاهه انتشار آلاینده ها در اصفهان نهایی خواهد شد.

جعفریان‌فر با اشاره به برگزاری جلساتی در رابطه با راهکارهای کاهش آلودگی هوای شهر، گفت: تاکنون جلساتی با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی و بهداشت شورای شهر جهت بررسی علل آلودگی هوا و راهکارهای کاهش آلودگی هوای شهر برگزار و بر لزوم فرهنگ‌سازی در جامعه برای کاهش آلاینده‌های خانگی و مصرف بهینه انرژی در خانواده‌ها ها تاکید شده است.