استانها » البرز
کد خبر : 880279
دوشنبه - 20 آبان 1398 - 15:49

طرح تنبلی چشم در فردیس آغاز شد/ غربالگری ۲۱ هزار کودک فردیسی در مهدهای کودک

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردیس گفت: طرح تنبلی چشم در شهرستان فردیس برای کودکان ۳ تا ۶ سال آغاز شده و در سطح ۹ پایگاه اجرائی می شود.

طرح تنبلی چشم در فردیس آغاز شد/ غربالگری ۲۱ هزار کودک فردیسی در مهدهای کودک

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از فردیس، احمد محمد زاده رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردیس در آئین آغاز نمادین این طرح در یکی از مهدکودک های فردیس گفت: برنامه غربالگری بینایی در ۳ سطح توسط غربالگر، اپتومتریست و چشم پزشک در ۹ پایگاه به صورت ثابت و مهد‌کودک ها و مهدهای قرآن برای کودکان ۳ تا ۶ سال اجرا می شود.

محمد‌زاده کاهش بینایی جدی و دائمی را از عواقب بیماری تنبلی چشم دانست و با تأکید بر لزوم آگاهسازی عمومی در خصوص اجرای این طرح گفت: طرح تنبلی چشم با توجه به اهمیت تشخیص زودرس و استفاده از ابزارها و روش‌های نوین در درمان برخی اختلالات بینایی از جمله تنبلی چشم در سطح کشور پیش بینی شده است.

وی افزود: در سال گذشته طی اجرای این طرح در شهرستان فردیس ۲۱ هزار و ۲۶۷ کودک تحت معاینات غربالگری قرار گرفتند که از این تعداد ۶۰۰ کودک مبتلا به تنبلی چشم شناسایی شدند.

رئیس اداره بهزیستی فردیس پرداخت کمک هزینه جراحی و پرداخت کمک هزینه عینک با مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به افراد بی بضاعت را از جمله اقدامات حمایتی بهزیستی در راستای اجرای بهتر طرح تنبلی چشم و حفظ سلامت جامعه دانست و گفت: در سال جاری غربالگری بینایی برای بیش از ۳۰ هزار کودک ۳ تا ۶ سال در سطح شهرستان پیش بینی شده است  و امیدواریم این طرح با مشارکت والدین با پوشش ۱۰۰ درصدی در سطح شهرستان اجرا شود.

وی افزود: همچنین هزینه بینایی سنجی به روش چارت E با هزینه ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و با دستگاه غربالگر عیوب انکساری با هزینه ۵ هزار تومان در فردیس اجرا می شود.

انتهای پیام/ب