به گزارش پایگاه خبری ربیع،عباس ذاکریان با اشاره به انجام مطالعات برای بازنگری و تغییر خطوط اتوبوسرانی شهر قم، اظهار داشت: خطوط فعلی به صورت شعاعی بوده که نقاط مختلف شهر با یک خط و عبور از مرکز شهر به یکدیگر متصل بودند.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه خطوط اتوبوسرانی قم نیازمند بازنگری است، ابراز کرد: در هسته مرکزی شهر با توجه به حجم بالای تردد انواع وسایل نقلیه عبور اتوبوس‌ها با مشکلاتی روبرو بود که به این منظور رینگی طلایی برای اطراف حرم مطهر در نظر گرفته‌شده که اتوبوس‌های خطوط مختلف مسافران را در پایانه‌ها برای تردد در هسته مرکزی تحویل این خط می‌دهند.

ذاکریان خاطرنشان کرد: بر اساس طراحی‌های جدید، مقصد اتوبوس‌ها تا نزدیکی حرم مطهر بوده و این خط حلقه اتصال همه خطوط و دسترسی مردم به حرم مطهر، خیابان‌های اطراف حرم و ایستگاه‌های اتوبوس است.

وی با تأکید بر پیش‌بینی ۱۰ تا ۱۲ اتوبوس برای رینگ اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)، یادآور شد: زمان ورود هر اتوبوس به ایستگاه حدود ۵ دقیقه پیش‌بینی‌شده است و در ایام خاص نیز این تعداد اتوبوس قطعاً با افزایش روبرو خواهد شد.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به راه‌اندازی خط اکسپرس و تندرویی از پایانه ۷۲ تا شهرک پردیسان، تصریح کرد: در این خط نهایتاً ۳ تا ۵ ایستگاه پیش‌بینی‌شده است که قطعاً نقش به سزایی در کاهش حجم ترددها به مرکز شهر داشته و با سرعت مناسب می‌تواند مسافران را به پایانه سفرهای خارج شهر ۷۲ تن برساند.

ذاکریان تغییرات دیگر این طرح را مورد توجه قرار داد و گفت: برخی از خطوط با تغییر پیمایش محور به‌جای مسافر محور روبرو خواهند شد.

وی به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر قم اشاره کرد و افزود: ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید با سوخت یورو ۴ و با حجم بسیار پایین آلایندگی در سطح شهر قم از اول مهرماه وارد شده است که علاوه بر کاهش عمر ناوگان در خدمت‌رسانی به مردم هم نقش ویژه‌ای داشته است.