استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 786768
شنبه - 12 مرداد 1398 - 12:29

ضرورت پیگیری تامین حق آبه های زیست محیطی استان قم

استاندار قم بر ضرورت پیگیری تامین حق آبه های زیست محیطی استان قم در جلسه مشترکی با مدیران وزارت نیرو و استان مرکزی تاکید کرد.

ضرورت پیگیری تامین حق آبه های زیست محیطی استان قم

به گزارش پایگاه خبری ربیع،دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قم طی سخنانی رهاسازی آب سد ۱۵ خرداد در رودخانه قمرود را مورد توجه قرار داد و گفت: این کار ضمن ایجاد نشاط در سطح شهر قم، حق آبه های زیست محیطی پایین دست و نیاز کشاورزان را تامین می کند.

وی با اشاره به رهاسازی آب به تدریج و بر اساس یک حجم خاص افزود: تلاش کرده ایم رهاسازی آب در رودخانه قمرود به نحوی انجام شود که تا پایان شهریور ماه آب در رودخانه جاری باشد و مردم از مزایای آن منتفع شوند.

استاندار قم همچنین با بیان اینکه حق آبه های قم بایستی تامین شود ادامه داد: برای استفاده از مزایای سد ساوه نیز بایستی جلسه مشترکی بین استان‌های حاشیه دریاچه نمک با هماهنگی استان مرکزی و وزیر نیرو برگزار شود.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود ارتقاء مهمانپذیرها و مسافرخانه ها را سیاست کلی استان دانست و تصریح کرد: بایستی از کسانیکه به صورت صنفی به دنبال احقاق حقوق خود در راستای ارتقاء وضعیت مجتمع های گردشگری هستند حمایت شود.

مقام عالی دولت در استان قم تاکید کرد: روح قانون باید عملیاتی شود تا آسیب‌های اجتماعی و مسائلی که در شان و وجهه جامعه اسلامی و دینی به‌ویژه شهر قم نیست، حل و قانون اجرایی گردد.